Sobre l'ampliació del Centre Comercial Hipercor

La notícia apareguda als mitjans de comunicació locals aquest passat dimecres 4 d’octubre, en referència a l’inici d’acord entre l’equip de govern municipal de la ciutat de Girona i els responsables del centre comercial Hipercor-El Corte Inglés el valorem de forma molt negativa per les següents raons: - En primer lloc volem denunciar públicament la metodologia emprada en aquesta ocasió, metodologia  que tristament ja ens té acostumat aquest equip de govern. Creiem que un acord d’aquestes característiques entre els responsables polítics de la ciutat  i una gran empresa -fet d’esquenes a la ciutadania - és de dubtosa transparència i legitimitat democràtica

- Aquesta és un gran operació urbanística amb clars interessos immobiliaris i econòmics. Novament es confirma que el planejament urbanístic i la reordenació urbana de viles i ciutats no el decideixen els Ajuntaments democràticament escollits sinó les grans empreses i el mercat immobiliari. Tristament són molts els càrrecs electes que es troben còmodes en aquesta situació d’especulació immobiliària  i defensen les grans operacions urbanístiques on hi ha en joc grans quantitats de diners.- Resulta incongruent que un govern municipal que es declara obertament d’esquerres doni suport i promogui operacions d’aquest tipus. Creiem que alguns dels partits polítics que formen el govern municipal s’haurien de replantejar la seva adscripció a l’espai polític de les esquerres, donat que les seves accions són pròpies de forces polítiques neoliberals o de dretes.- Entenem  que els grans afectats d’aquesta operació són en primer lloc els veïns i veïnes del barri de Sant Narcís, que poden perdre en els propers mesos un espai públic  de l’esmentat barri. El barri de Sant Narcís està mancat d’espais lliures i ens consta que molts veïns estan descontents amb l’anunci d’enderrocar la plaça i ampliar el centre comercial Hipercor. Per això creiem que novament ha mancat diàleg entre l’equip de govern i la ciutadania, una vegada més l’equip de govern va a la seva.

-  Considerem que el que cal als barris de la ciutat és potenciar el comerç de barri i de proximitat, donat  que és una forma de redinamitzar els barris i de crear llocs de treball de proximitat. Amb l’ampliació del centre comercial Hipercor són molts els petits comerços que no podran resistir l’enorme competència i es veuran obligats a tancar les seves portes, tot contribuint a desertitzar comercialment i social el barri. Així ho han manifestat diferents agents econòmics i socials de la ciutat.

- Finalment dir que ens oposem frontalment al projecte d’ampliació i manifestem el nostre total suport als veïns i veïnes del barri de Sant Narcís alhora que refermem el nostre compromís per a seguir reivindicant el manteniment de la plaça Salvador Dalí així com l’obertura de nous espais lliures públics.