El cinema en català, sota mínims. De 24 pel.lícules només 3 es poden veure en català.

La Candidatura d'Unitat Popular de Girona ha fet un mural reivindicatiu just davant del complex dels cinemes Oscar, al Pont de la Barca, al barri de Fontajau. Amb aquesta acció, els independentistes gironins volen denunciar el baix nombre de pel·lícules en català que s'emeten a les sales de la ciutat i arreu del país. Dels 24 films que es projecten aquests dies a Girona, 21 són en espanyol, 2 en català i espanyol, i només 1 en versió únicament catalana.

La situació s'agreuja si es miren els títols de les pel·lícules i els horaris. Pel que fa a aquests darrers, les tres pel·lícules que es poden veure en català només es projecten un cop al dia, en la sessió de tarda. El motiu és que tots tres s'adrecen al públic infantil: són 'Jordi el curiós', 'Cars' i 'Astèrix i els víkings', que és l'única que només es projecta en català. Segons un portaveu de la CUP a Girona, "ens tracten com a menors d'edat, com si els adults no tinguéssim dret a veure cinema en la nostra llengua".

Moció fracassada

La CUP gironina ha intentat entrat a tràmit, dues vegades en els darrers tres anys, una moció per instar l'ajuntament de la ciutat a assumir la situació i intentar millorar-la. Els independentistes denuncien que l'equip de govern format per PSC, ERC i ICV ha demostrat "una nul·la voluntat política d'intervenir i sancionar el sector privat, i això s'ha demostrat, més encara, quan en cicles subvencionats o directament organitzats per l'ajuntament, la llengua del país ha estat absent en favor del castellà".