Prou agressions lingüístiques!

Dijous 16 de febrer un membre de la Candidatura d’ Unitat Popular ( CUP ) de Girona s’ha adreçat a la seu del Ministeri de Foment a Girona per tal de presentar un plec d’al·legacions al projecte del Tren de Gran Velocitat (TGV) al seu pas per Girona. Després d’efectuar els tràmits necessaris i de presentar les al·legacions redactades en català, la persona que ens ha atès ha afirmat que la llengua habitual per a presentar les al·legacions era el castellà. Davant d’això el membre de la CUP ha reiterat la seva intenció de presentar les esmenes en català i li han respost que cap problemperò que segurament no s’ho llegirien.

La Candidatura d’ Unitat Popular considera que una infraestructura com el TGV que ha estat planificada i executada des de Madrid a banda d’hipotecar el territori també vulnera els drets lingüístics dels catalanoparlants al no permetre que els ciutadans de Catalunya podem fer les al·legacions oportunes en la nostra llengua: el català. Per tant manifestem la nostra voluntat d’expressar les queixes pertinents a l’oficina de garanties lingüístiques i alhora considerem aquesta pràctica del Ministeri de Foment com una clara agressió contra la comunitat catalanoparlant. Girona, 16 de febrer de 2006

Àrea de comunicació

CUP Girona