Campanya per posar més plafons informatius a la ciutat

Aquests dies, pel carrer, haureu vist l 'indicatiu: "Aquest cartell no hauria de ser aquí. Perdoneu les molèsties". La CUP ha iniciat una campanya per habilitar més plafons informatius.Si ens dediquem a fer un cop d' ull als plafons informatius de la nostra ciutat ens endurem algunes decepcions. Per començar n' haurem de trobar algun, de plafó... Girona és una ciutat amb gairebé 90.000 habitants (i cal suposar que n’hi alguns més, sobretot nouvinguts que no estan censats). El cas és que per aquesta munió de persones, l’administració només té habilitats 15 plafons. Si sou gent amb sort n’haureu vist algun: són metàl·lics i fan, aproximadament, el tamany d’una persona. Tenen un peu llarg i cilíndric i acaben amb una superfície utilitzable pel dors i pel revers. En aquests espais s’hi sobreposen cartells i propagandes de tots els tamanys i colors. Els encarregats de gestionar-los -buidar-los quan estan sobrecarregats de paperots- són els companys de l'Ateneu 24 de juny. S’hi dediquen, per encàrrec de l'Ajuntament, des de fa un bon grapat d’anys. I sempre s’han queixat del mateix: als plafons s’hi troba publicitat comercial.

I és que quan els ciutadans no som conscients dels 'nostres' espais i usos no s’està fent altra cosa que cedir aquests drets. Que les empreses, amb gent a sou, ens prenguin els espais és culpa en darrera instància, de totes nosaltres. Des de la CUP pensem que cal reclamar de l'Ajuntament una gestió més adient d’aquests espais. En primer terme se n’han d’habilitar més: molt més. Barris populars i amb dinàmiques culturals tan potents com Sant Narcís o Germans Sàbat no en tenen ni un. I en segon terme cal exigir -i que aquesta és feina de tots els ciutadans- que els espais siguin utilitzats exclusivament per finalitats sense ànim de lucre: entitats polítiques, culturals i musicals. Cal sancionar, si cal, les empreses que van a l’abordatge dels espais ciutadans. I això l'Ajuntament, ho preveu.No podem consentir que ens prenguin els nostres espais cívics; aquelles esferes de la vida que no haurien de ser objecte de compra i venda. I alhora, hem de fer el possible per eixamplar aquests espais. A la CUP estem disposats al fomentar una ciutat dinàmica i culta, que no es deixi parasitar pel mercantilisme. Aquesta és la millor forma de generar teixit ciutadà, evitant el perill d’una ciutat despersonalitzada, sense identitat ni veu.