Allibera’t dels murs que t’oprimeixen. Construïm una societat Antipatriarcal!

La paraula feminisme sembla maleïda, una paraula que fa por. Costa sinó d' entendre l’ estigmatització d' un moviment que combat la situació de subordinació de les dones i en defensa l’alliberament. Per lluitar per una societat més justa i igualitària, el feminisme ha estat ridiculitzat i silenciat. Pocs moviments d' emancipació han sigut tant atacats i han patit tantes tergiversacions. Al feminisme ni se li reconeixen els mèrits ni se li donen les gràcies: es pot celebrar la consecució del dret de vot, o l’accés a l’educació o l’extensió de la llibertat sexual, però encara fa vergonya confessar-se feminista.

Dimecres 8 de març a 2/4 de 8 del vespre,concentració unitària al pont de pedra de Girona.

Per això, en aquest 8 de març de 2006, reivindiquem el feminisme. Perquè hem de celebrar els seus èxits i perquè hem de ser conscients de tot el queda per fer. No renunciarem a transformar una societat que durant el 2005 ha acumulat tantes víctimes mortals als Països Catalans, de l’anomenada violència de gènere. No podem ni volem acceptar un mercat laboral que arracona les dones en els llocs de treball més precaris i alienants.. No acceptem que les responsabilitats domèstiques i familiars continuïn  recaiguent sobre les dones. I no podem acceptar que el neoliberalisme capitalista redueixi la dona a un simple objecte sexual i banalitzi la seva imatge, tot convertint-la en carn de canó de les modes i les multinacionals.

El feminisme rebutja el masclisme, però no és el revers de la seva moneda. Si el masclisme és una "actitud basada en l’atribució de superioritat a l’home sobre la dona", el feminisme és una lluita per un nou humanisme que respecte la dignitat de totes les persones, sigui quin sigui el seu sexe. Si les societats patriarcals en què vivim són profundament violentes, jerarquitzades i injustes, els nous feminismes aposten per un món més plural i equitatiu, amb espai per a la diferència. Un món que necessita dones i homes lliures , que erradiqui l’injusta societat patriarcal que tantes desigualtats genera.

D’altra banda denunciem públicament la presència del Partit Popular en la manifestació que se celebra habitualment pels carrers de Girona en motiu del 8 de març. El PP és un partit polític que té un projecte social basat en les estructures del patriarcat i que relega a la dona al paper de submissió a l’home, per tant és un contrasentit la seva hipòcrita presència en aquest acte.

Aquest 8 de març ens pertoca sortir al carrer i dir ben fort que:

Volem ser Dones Lliures en un Terra Lliure!