Diada per l’ Alliberament GLT a Girona

El dia 28 de juny es va celebrar a Girona la Diada per l’ alliberament Lèsbic, Gai i Transsexual. L’acte més important va ser la manifestació nacional convocada per la Comissió Unitària 28 de Juny (CU28J), formada per grups de gais, lesbianes i transsexuals de tot el país i que a Girona està representada pel Grup de Lesbianes de Girona, el Front d’ Alliberament Gai de Catalunya, els Joves per l’ Alliberament Gai i Maulets, amb la col·laboració de la CUP, El Forn, EUiA, el SEPC i la Màquia.

El lema d’ enguany és “En la diversitat GLT ens fem grans” dedicat específicament a les dificultats de les persones gais, lesbianes i transsexuals (GLT) de més edat, a les quals, a més de les precarietats que pateixen per ser grans, se’ls afegeix la discriminació per ser GLT.

La manifestació va passar pel centre de la ciutat i s’hi van sentir lemes per la llibertat sexual i contra l’ homofòbia. Va acabar als jardins Fora Muralla, on es va llegir el manifest unitari i també un manifest gironí que destacava els problemes de GLT que viuen en ciutats petites i mitjanes. A continuació, va haver-hi un sopar popular molt animat i llavors una actuació encara més animada del grup Antiherois que va cloure una jornada que va ser tan reivindicativa com festiva.