Ni prínceps ni reis... construïm la república catalana!

El  dimecres 28 de Juny els gironins i gironines hem tingut la "desgràcia" de rebre novament la visita d’un membre destacat  de la família reial espanyola, el Principe Felipe de Borbón. Per rebutjar la presència del borbó a Girona, a  2/4 de 8  del vespre la CUP i Maulets van organitzar un acte antiborbònic i per la república catalana al Pont de Pedra de Girona, amb parlaments, música i mascletà popular contra la monarquia.

L’acte, que va ser secundat per un centenar llarg de persones, va comptar amb la participació i parlament de Jesús Artiola, el jove de Breda que ara fa uns anys d’anys va ser acusat d’injúries a la corona espanyola. Artiola va destacar la necessitat de rebutjar la presència dels monarques espanyols arreu dels Països Catalans alhora que va encoratjar els assistents a treballar per assolir les llibertats nacionals i democràtiques dels Països Catalans.

Posteriorment un membre de l’organització va llegir el manifest per la república lliure catalana, en el qual es feia referència a valors fonamentals com la llibertat, la igualtat, els drets socials, la cooperació solidària o el compromís per la terra i la sostenibilitat.

L’acte va cloure amb una mascletà popular que escenificava el rebuig dels gironins i gironines a les monarquies en general i a la monarquia borbònica espanyola en particular. L’acte va comptar amb el suport de diferents col·lectius i entitats entre les quals hi ha ERC, POR, PRC, CAL, El Forn i La Màquia. A més, han donat suport a l’acte diferents personalitats com Josep Maria Terricabras, Antoni Strubell, Julià de Jodar i Quim Gibert , a més del propi Jesús Artiola.