Boicot al Firahabitatge

L'Ajuntament de Girona ha fet en els darrers anys la promoció de 54 habitatges de Protecció Oficial a través de l'empresa municipal Vivendes de Girona S.A. Irrisori per a una població reconeguda de més de 80.000 persones... significatiu de com està el tema de l'habitatge i com actua l'administració municipal a la ciutat. Molts són els joves i no tan joves que es veuen a Girona asfixiats per hipoteques desorbitades i lloguers que pujen any rera any sense cap tipus de regulació. Mentrestant, els promotors immobiliaris reclamen noves pujades de preu, tal i com ho han fet els darrers mesos a través de la premsa.

A la CUP creiem que l'especulació sobre el sòl és en part causant del problema. Per cert, una pràctica que la mateixa Constitució espanyola , a l'article 47, diu que s'haurà d'impedir tot "regulant la utilització del sòl d'acord amb l'interès general per tal d'impedir l'especulació". La brutal qüantitat de pisos buits que hi ha al Barri Vell testimonien aquesta pràctica especulativa. Fa uns anys l'Ajuntament donava una dada significativa sobre els pisos buits només al Barri Vell: arribaven als 3.000. Fa uns dies un representant municipal deia que no n'hi havia, ja. Com per art de màgia han desaparegut? No ho creiem...

Només fa falta introduir, amb als amics, en qualsevol conversa, el tema de l'habitatge per veure cares llargues i sentir que els sous de cap manera estan equiparats amb hipoteques o lloguers. I anem de mal en pitjor.Per altra banda, el parc de lloguer només fa que retrocedir. Altre cop, ateneu al carrer i fullegeu les planes del diari. Així ha aparegut el fenòmen escandalós a Girona del mercat negre dels sub-arrendaments. Ara ja no només per a població nouvinguda sense recursos, sinó també per a la majoria d'universitaris i gent jove treballadora. Per una habitació a l'Eixample ara ja es demanen 300 Èuros i més! Una ciutat “universitària“ com la nostra no es pot permetre no posar fil a l'agulla per dotar a la gent jove de facilitats per a l'habitatge.

Per totes aquest raons diem que aquest FiraHabitatge, com tots els que s'han celebrat anteriorment, respon als interessos molt concrets dels grans propietaris, els promotors. És, aquesta, la fira de l'especulació i del mercadeig amb un dret que és de tots:el de l'habitatge.

La “recepta“ de la CUP passa per forçar a les administracions i concretament a l'ajuntament a actuar sobre el mercat de l'habitatge i a regular-lo. La CUP continuarà lluitant amb aquest propòsit. Començem.... Avui, Boicot a FiraHabitatge!!