En defensa del català!

La CUP es manifesta explícitament en contra del decret de castellà que promou el govern espanyol i que suposarà la introducció d'una tercera hora lectiva de castellà a les escoles.

La CUP de Girona vol expressar la seva preocupació arran de l'anunci del govern espanyol de tirar endavant el decret per implementar una tercera hora de castellà a les escoles catalanes. Entenem la imposició del decret com una nova agressió a la llengua catalana i al model educatiu català i ens manifestem explícitament en contra de les intencions del govern espanyol.

Amb l'aplicació d'aquest decret es materialitza una flagrant invasió de competències de la ja migrada capacitat legislativa dels catalans i catalanes i ho considerem una clara agressió que posa en perill el nostre model educatiu, caracteritzat pel seu esperit obert i integrador, i autèntica pedra angular del marc convivencial a Catalunya.

La CUP, com a força política que desenvolupa la seva activitat i reivindicacions en els municipis dels Països Catalans, creu que cal fer passes decidides a fi de defensar el model educatiu català i el sistema d'immersió. Per això, estem convençuts i convençudes que des dels municipis cal protestar fermament per aturar l'aplicació d'aquest decret.

Volem que els gironins i gironines, mitjançant un acord del Plenari Municipal, expressin el seu malestar per les intencions del govern espanyol, tal i com ja han fet d'altres ciutats catalanes. En aquest sentit no entenem la postura del tot incomprensible del Grup Municipal d' ERC de Girona al votar en contra ( igual que el PP) d'una moció proposada en aquest sentit. Entenem que l'actitud d' ERC no fa més que evidenciar la seva deriva cap a postures regionalistes de la mà dels seus socis de govern tant a Girona com al govern de la Generalitat. Creiem que ha quedat demostrat una vegada més que a Girona el catalanisme d'esquerres té un clar referent: la CUP, i que ERC no creu en el municipalisme en clau nacional.