La dona treballadora, la maternitat i l’educació dels infants

Dimecres 7 de març a dos quarts de vuit del vespre tindrà lloc a la Casa de Cultura de Girona (sala B, al primer pis) la conferència El coneixement femení i l’educació dels infants. La relació amb la mare i les pautes no sexistes com a base per a la llibertat, organitzada per la CUP de Girona en motiu de la celebració del 8 de març, dia internacional de la Dona Treballadora.

A la xerrada intervindrà la Núria Agulló i Blasco, del col·lectiu Panxamama, que ens parlarà de la maternitat, tot resseguint les etapes de l’embaràs, el part i el post-part, i de la necessitat del retorn a la mare: tots i totes venim d’una dona i la relació entre el nadó i la mare serà determinant en el desenvolupament emocional de l’infant. Per això l’opressió de les dones és l’opressió de tota la societat.

També ens acompanyarà l’Elisabet Molina, de l’Assemblea de Dones de l’MDT, que ens convidarà a reflexionar sobre quins han de ser els trets i les pautes principals de l’educació dels nens i les nenes per no transmetre’ls rols sexistes que obstaculitzin el ple i lliure desenvolupament de la seva personalitat.

Obrirà i tancarà la xerrada la projecció d’una sèrie d’imatges amb audició de poemes i música.

Esperem que aquesta sigui una proposta del vostre interès i que us animeu a participar-hi. L’alliberament de gènere és encara una assignatura pendent de la nostra cultura i societat. Cal que hi reflexionem i que generem els canvis que ens han de portar a la construcció d’una societat més justa i lliure.