Més de 50 dies bastint trinxeres

Anna Gabriel Sabaté. Regidora per la CUP a l’Ajuntament de Sallent

Ja fa més de cinquanta dies. La Núria ha estat empresonada a Soto del Real, i,mentrestant, es busquen les proves per tal de justificar que se li hagi aplicat la llei antiterrorista i se li hagi coartat la llibertat. I de tot plegat, ja en fa cinquanta-un dies.

Mentrestant també, s’inicia l’ambient de precampanya electoral. Els comicis municipals són a la cantonada, i la combinació de les dues coses fa que Iniciativa per Catalunya estigui preocupada per les manifestacions que es fan davant les seves seus. Com si el que importés fos la difusió pública de la manipulació policial i no pas aquesta per si mateixa.Com si el que importés fos que la Núria entorpís l’èxit dels resultats electorals,i no pas la seva llibertat.

Centenars de mostres de suport posen en evidencia, cada dia que passa, que la Núria ha estat detinguda i empresonada per la seva militància i solidaritat.Milers de persones saben i reafirmen, cada dia que passa,que l’àrea central d’informació dels Mossos d’Esquadra van investigar i detenir la Núria per exercir la seva llibertat d’expressió. Primer acusada de pertinença a organització terrorista i tinença il·lícita d’armes.A hores d’ara, ja només de pertinença. I caldrà esperar, malauradament, perquè tampoc aquesta imputació no pugui ser provada. Perquè és evident que l’educadora social de Sarrià de Ter l’únic delicte que ha comès és el de ser solidària amb un company d’ideologia anarquista.

No hi ha explosius, no hi ha organització armada...només hi ha compromís ideològic, cartells,adhesius i solidaritat.Però els Mossos d’Esquadra han decidit que tot això era prou per portar la Núria a l’Audiència Nacional. Mentrestant, el jutge encara espera proves. Mentrestant, també, Iniciativa per Catalunya, al capdavant de la conselleria d’Interior i, per tant, responsable de l’actuació del cos policial, només està preocupada per les manifestacions que es fan davant les seves seus i per les eleccions municipals.

Sento ser dura amb vosaltres, companys, però no entenc com no se us fa un nus a l’estómac quan penseu en la Núria i els seus. No sé com no demaneu disculpes públicament per com s’ha instruït el cas i no entenc com encara el conseller no ha respost a les peticions de reunió de la família. No entenc com encarareu les eleccions municipals parlant de solidaritat, sostenibilitat i justícia social. No puc entendre com podeu permetre que la Núria estigui empresonada. Heu iniciat el camí de perseguir la dissidència i criminalitzar les ideologies, i sentint-ho molt, sobretot per la bona gent que encara us fa confiança, us esteu posant del costat dels que malbaraten els drets fonamentals i la presumpció d’innocència. Esteu bastint la trinxera d’aquells vencedors que van decidir que pensar no era lliure i que la militància política havia de perseguir-se,empresonar- se, sentenciar-se, executarse... I mentrestant, nosaltres continuarem bastint la trinxera d’aquells vençuts que van lluitar per la justícia i la llibertat. Com la Núria.