Després de CLECE, la CUP de Girona reivindicarà la combativitat sindical aquest 1 de maig

Diferents entitats de les nostres comarques s’han unit per recuperar l’esperit reivindicatiu de l´1 de maig.

La lluita per un conveni digne de les treballadores de CLECE – a la qual la CUP de Girona ha ofert tot el seu suport - ha estat la demostració que una altra forma de fer sindicalisme és possible. En aquest sentit, i disconformes amb el pactisme de les grans centrals sindicals espanyoles, la nostra formació posarà sobre la taula el debat entorn del sindicalisme al segle XXI. És així que dilluns 30 d’abril, a les 19’00 de la tarda i al casal independentista el Forn (cr.Carme 207) hem organitzat una xerrada que du per títol “Sindicalisme al segle XXI: diferents perspectives”. En aquest col.loqui hi participaran membres de l’Espai Jove de la Intersindical-CSC, de la Coordinadora Obrera Sindical i del comitè d’empresa de CLECE.

Fa anys que el nostre país rumia perquè a diferència d’altres nacions de l’Estat espanyol (com ara Galícia), aquí no ha reeixit mai un moviment sindical propi, potent i transformador. El dia 30 volem contribuïr a aquest debat aportant punts de vista i metodologies de treball, que si bé són alternatives a UGT i CCOO, també són prou diferents entre elles. Més tard, al mateix casal es projectarà els films documentals “El Efecto Igazú” i “200km”. El dia després, 1 de maig, la CUP se sumarà a la manifestació unitària que sortirà de la plaça Independència (Sant Agustí) a les 11’00 del matí sota el lema “Lluitem pels drets de la classe treballadora i dels pobles”. Un cop acabada la marxa hi haurà un dinar popular a la plaça Catalunya.