La CUP i ICV-EUiA reclamem l'impuls de la bicicleta en el nou Pla de Mobilitat

Tots dos grups, juntament amb l'entitat Mou-te en Bici, proposen que la ciutat es doti d'un pla estratègic per a l'ús de bicicleta, i han reclamat més diàleg al govern municipal

Els grups municipals de la CUP i ICV-EUiA a l'Ajuntament de Girona han presentat, aquest matí, les propostes de les dues formacions per al nou Pla de Mobilitat Urbana de la ciutat, i han reclamat al govern municipal que deixi d'actuar unilateralment, tal com ha fet amb la supressió de les parades de la L11 al Barri Vell, i negociï les mesures en el marc de la Taula de la Mobilitat.

Així, els regidors Jordi Navarro (CUP) i Núria Terés (ICV-EUiA) han exposat les propostes per impulsar l'ús de la bicicleta a la ciutat, que s'han elaborat conjuntament amb l'entitat Mou-te en Bici. Sobre el nou Pla de Mobilitat, que encara està en fase de redacció, Terés ha declarat que 'està ple de bones paraules, però té poca concreció i es contradiu amb la política de fets de l'ajuntament', i ha afegit que 'el govern actua unilateralment suprimint servei de busos i després fa política gestos i declaracions buides parlant de sostenibilitat'. 'No es pot quedar bé amb tothom: cal reduir l'espai al vehicle privat i donar prioritat als vianants i ciclistes', ha sentenciat.

Per la seva banda Jordi Navarro, portaveu municipal de la CUP, ha exposat les propostes registrades conjuntament, entre les quals destaquen completar la xarxa de carrils bici, crear vies segregades per a ciclistes, elaborar convenis amb aparcaments de la ciutat per poder aparcar bicicletes o instal·lar de sistemes de bici box. Altres mesures són fomentar de l'ús de la bicicleta als centres de treball, la UdG i treballadors públics, ampliar el servei de Girocleta. 'No es pot carregar tota la responsabilitat del canvi de paradigma sobre la ciutadania sense posar-hi el planejament urbanístic i les infraestructures adequades' ha declarat Navarro.

La compareixença també ha servit per reclamar un pla estratègic per a l'ús de la bicicleta, una demanda històrica de l'entitat Mou-te en Bici. Totes dues formacions han coincidit a assenyalar que 'la bicicleta és menystinguda en l'esborrany de Pla de Mobilitat' i han reclamat al govern de CiU 'que comenci a fer participar de debò a entitats i grups municipals per planificar la mobilitat de la ciutat a llarg termini'. Finalment, els regidors han anunciat que continuaran reclamant que es tinguin en compte les mesures a la taula de participació, però que si continua el que consideren 'silenci administratiu i la política de fets consumats' no descarten portar-ho al ple municipal.