La CUP reclama un cordó sanitari contra el PP i la corrupció a les comarques gironines

La formació reclama la desaparició de la subdelegació del govern espanyol a Girona en motiu del nomenament del nou subdelegat, i fa una crida a la mobilització dijous al vespre a Girona

Davant dels fets recents que situen el PP en l'espai de la corrupció sistemàtica, l'estafa ciutadana i el robatori continu de fons públics per finalitats privades, la territorial nord-oriental de la CUP ha reclamat a les forces polítiques l’articulació d’un “cordó sanitari contra el PP i la corrupció a les comarques gironines”. Justament avui, el regidor que recentment va abandonar el grup municipal del PP a l’Ajuntament de Girona, Carlos Palomares, s’ha reafirmat en la seva decisió, i ha animat a la gent honesta que milita al PP a desvincular-se’n com ell.

Segons la formació, “cal fer un exercici de valentia i transparència i negar-se públicament a continuar pactant amb el PP, i exigir explicacions a tots aquells partits i representants polítics que estan implicats o donen cobertura als casos de corrupció. 'No podem donar ni un pam de legitimitat a aquells que porten anys estafant la ciutadania i deixant que les classes populars patim una crisi mentre ells es protegeixen els seus delictes', han assegurat.

En aquest sentit, la CUP ha fet una crida a participar en la concentració que s’ha organitzat per aquest dijous, 18 de juliol, a les 20h davant la seu del PP a Girona (c. Migdia 13). La formació també ha mostrat el seu suport a les diferents mobilitzacions que s’estan convocant durant les darreres hores en contra dels múltiples casos de corrupció que afecten la política espanyola i catalana.

Per la desaparició de la subdelegació del govern espanyol

D’altra banda, la CUP s’ha mostrat contrària, avui, al nomenament de Juan Manuel Sánchez-Bustamante (PP) com a nou subdelegat del govern espanyol a Girona. Així, la formació ha reclamat la desaparició de la subdelegació del govern espanyol a Girona, una institució que considera “anacrònica i totalment prescindible”. Per la formació, la defensa constant del concepte de província i la intenció de reforçar la presència de l'Estat a les comarques gironines demostren la voluntat recentralitzadora i espanyolista del PP i els seus representants en el territori català.