L’esquerra independentista gironina presenta els actes de la Diada sota el lema “Independència per canviar-ho tot”

La CUP i l’organització juvenil Arran destaquen que el procés independentista és una oportunitat per bastir un país realment just i democràtic”, i fan una crida a participar a Via Catalana i les diferents mobilitzacions del territori

L’esquerra independentista gironina ha presentat, avui, la programació d’actes organitzats en motiu de l’Onze de Setembre d’enguany, en una roda de premsa en què han participat els regidors gironins de la CUP Anna Pujolàs i Jordi Navarro. Els regidors han destacat la importància de presentar el procés independentista com “una oportunitat per canviar d’arrel les bases del sistema econòmic i social, i per bastir un país realment just i democràtic”. Aquest és el missatge que s’ha volgut transmetre a través del lema “Independència per canviar-ho tot”, que ha estat l’escollit per la CUP i l’organització juvenil Arran en motiu d’aquesta diada.

Pel que fa als actes de la Diada a la ciutat (cartell), la programació començarà amb la tradicional cantada dels Segadors a les 12h a la plaça del Vi, i continuarà amb la manifestació independentista, que per segon any consecutiu se celebrarà al migdia perquè no se solapi amb les mobilitzacions de l’ANC. Posteriorment tindrà un dinar popular també a la plaça del Vi, i després de la Via Catalana s’ha organitzat un concert davant de la plaça Sant Pere. A més, tant el mateix dia 11 com els dies previs s’han organitzat múltiples actes als municipis de les comarques gironines amb presència de l’esquerra independentista (cartell).

Crida a participar a la Via Catalana

Els regidors de la CUP han fet una crida a la participació a la Via Catalana que se celebrarà l’Onze de Setembre, ja sigui omplint els diferents trams que encara no estan plens, o sumant-se a la iniciativa impulsada per la Xarxa pels Drets Socials de Girona, que ha impulsat una variant de la cadena humana que encerclarà l’hospital Trueta (més informació). Sota el lema “Per uns Països Catalans lliures i amb justícia social”, la plataforma ha volgut sumar-se a la Via Catalana aportant-hi el discurs social en defensa dels serveis públics”. La CUP ha exposat que aquesta iniciativa, tot i no formar part del recorregut oficial de la Via Catalana, s’ha ideat “coordinadament amb l’ANC i amb la voluntat de sumar noves sensibilitats a les mobilitzacions de l’Onze de Setembre”. La CUP també ha anunciat que, de cares al ple municipal del 9 de setembre, la CUP proposarà que l’Ajuntament de Girona i els diferents grups municipals s’adhereixin a la Via Catalana i s’hi impliquin.