Clam massiu per la independència a Girona

Èxit de la iniciativa ‘Encerclem el Trueta’, promoguda dins la Via Catalana per donar contingut social a les reivindicacions nacionals

Milers de persones han participat, avui, als diferents actes organitzats per l’esquerra independentista gironina en el marc de la diada de l’Onze de Setembre, sota el lema “Independència per canviar-ho tot”. La CUP ha fet una valoració molt positiva de la resposta popular, i ha destacat que un any més la ciutadania gironina hagi sortit al carrer per expressar de forma massiva les reivindicacions en favor dels drets nacionals i socials del poble català.

D’altra banda, la CUP ha qualificat d’”èxit rotund” el resultat de la Via Catalana, i ha celebrat que, altre cop, centenars de milers de catalans i catalanes s’hagin mobilitzat per fer sentir la seva veu, “i per explicar al món qui som i cap on anem”. La CUP també ha valorat positivament l’èxit de la iniciativa “Encerclem el Trueta”, impulsada per la Xarxa pels Drets Socials dins la Via Catalana al seu pas per l’hospital gironí. Els regidors de la CUP Jordi Navarro i Anna Pujolàs, que hi ha participat, han destacat la necessitat combinar la reivindicació nacional amb la defensa dels serveis públics i els drets socials, i han celebrat que aquesta iniciativa, “hagi obert la Via Catalana a nous sectors i demandes en favor d’un país més lliure, però també més just i democràtic”.

Pel que fa a la programació tradicional de la Diada a Girona, els actes han començat a les 12h a la plaça del Vi amb la tradicional cantada dels Segadors, que ha aplegat centenars de persones. Un cop culminat l’acte ha sortit la manifestació independentista, que ha recorregut diversos carrers de la ciutat entre càntics a favor de la independència dels Països Catalans. La marxa, que ha aplegat cap a 3000 persones, ha acabat a la mateixa plaça del Vi amb un acte polític en què participat, entre d’altres, el diputat de la CUP Quim Arrufat.

En la seva intervenció, Arrufat ha reafirmat la necessitat que es convoqui un referèndum d’autodeterminació el 2014, i ha reivindicat la conveniència que sigui la societat catalana qui lideri el procés. Arrufat també ha defensat que el procés independentista “obre l’oportunitat de replantejar d’arrel les bases de l’actual sistema polític, social i econòmic”, i ha fet una crida a “omplir de contingut la revindicació independentista, per tal que esdevingui una eina útil per al conjunt de les classes populars catalanes”.

Després de la manifestació s’ha realitzat un dinar popular al voltant de la plaça del Vi, que ha aplegat un centenar de persones, i la jornada culminarà a les 19h amb un concert organitzat pel Casal Independentista El Forn a la plaça dels Jurats, que comptarà amb l’actuació dels grups Actitud i Orquestra Montgrons.