Concurs d’idees sobre el futur de la caserna de la Guàrdia Civil a Girona

La CUP demana a l’equip de govern gironí que no assisteixi a la recepció organitzada pel cos espanyol en motiu del 12 d’octubre

La CUP de Girona ha organitzat un concurs d’idees sobre quins haurien de ser els usos de la caserna de la Guàrdia Civil a Girona un cop s’hagi assolit la independència (cartell). A través de l’etiqueta #CasernaGirona, tothom qui ho desitgi podrà fer propostes en aquest sentit, més tard s’activarà una enquesta per escollir l’opció preferida entre les idees més originals. Amb aquesta iniciativa simbòlica la formació ha volgut mostrar, un any més, el seu rebuig a la celebració del 12 d’octubre.

D’altra, el grup municipal de la CUP ha fet arribar una petició formal a l’equip de govern de Carles Puigdemont perquè no enviï cap representant a la recepció que la Guàrdia Civil ha organitzat a la caserna el mateix 12 d’octubre. La formació ha argumentat que “la festivitat del 12 d’octubre remet a valors espanyolistes i antidemocràtics que de cap manera poden rebre la cobertura d’una institució com l’Ajuntament de Girona”.

Finalment, la CUP ha tornar a reivindicar el 12 d’octubre com un dia laborable més, malgrat que aquest 2013 la diada hagi coincidit amb un dissabte, així com la retirada de la ciutat del cos de la Guàrdia Civil. La formació també animat la ciutadania gironina a participar en els diferents actes de rebuig organitzats a la ciutat en contra del dia de la hispanitat, com els que s’han organitzat al Casal Independentista El Forn els dies 11 i 12 d’octubre (enllaç).