La CUP anima a la resistència del bloc alliberat de Salt

La formació de l'esquerra independentista demana a Interior que aturi el desallotjament i fa una crida a la mobilització popular

El diputat de la CUP David Fernàndez va ser present ahir, a Salt, al concert solidari que es va celebrar al bloc que la PAH va recuperar fa set mesos a la vila de Salt (Gironès). Aquesta nit persones prop de 800 persones, entre els quals diversos membres de la CUP, han vetllat l'edifici, que acull 43 habitants, i sobre el qual pesa una ordre de desallotjament. La CUP ha exigit al Departament d'Interior que no ordeni el desallotjament i que, per contra, s'accedeixi a les peticions de la PAH: el lloguer social i donar resposta a les famílies afectades per l'impagament.

Durant el dia d'avui, en el marc de la jornada de resistència contra el desallotjament, també està previst que els altres dos diputats de la CUP, Quim Arrufat i Isabel Vallet, visitin l'edifici. Així mateix, també hi seran presents alguns dels regidors de la formació a la comarca del Gironès; Jordi Navarro i Anna Pujolàs (Girona), Ferran Burch (Salt) i Dani Cornellà (Celrà).

David Fernàndez ha destacat el simbolisme d'aquest edifici i ha posat de relleu que, a Salt, s'està lliurant una batalla important: 'entre la gent normal, que pateix la crisi, que es queda sense feina i que no pot pagar les hipoteques i els bancs, que han continuat augmentant els beneficis durant la crisi i a més han estat rescatats amb els nostres diners'. Així mateix, Fernàndez ha explicat que 'la reunió prevista entre els Ajuntaments de Salt i Girona i el SAREB cada dia s'aplaça més. Mentrestant, només ens queda l'activació popular per posar fre a aquest despropòsit. I això és el que fem avui, aquí'.