La CUP exigeix que no s’executi el desallotjament del bloc de Salt malgrat la decisió d’Estrasburg d’aixecar-ne la suspensió

La formació critica que l’actuació de la Generalitat “arriba tard i només és un pedaç”, i reclama al govern català que forci la SAREB a cedir les seves propietats com a parc públic per a lloguer social

La CUP s’ha posicionat al voltant de la decisió del Tribunal Europeu dels Drets Humans d’aixecar la suspensió del desallotjament del bloc alliberat de la PAH a Salt. La formació ha reclamat al jutjat d’instrucció número 3 de Girona, l’encarregat de fixar una nova data per executar l’ordre de desallotjament, que aturi el procés, i ha tornat a mostrar el seu suport i solidaritat amb la PAH i les famílies que viuen a l’edifici.

La CUP també s’ha mostrat crítica amb la gestió que ha fet la Generalitat d’aquest afer, a qui ha acusat d’estar “actuant tard i de limitar-se a posar pedaços”. Igualment, la formació ha reclamat a la Generalitat que forci la SAREB a cedir les seves propietats com a parc públic per a lloguer social per tal de donar resposta a una mancança estructural en matèria d’habitatge.

Respecte la intervenció europea en aquest cas, la CUP ha destacat que “s’ha posat en evidència un cop més l'absolut menyspreu dels poders públics espanyols i catalans en relació als drets humans”, i ha celebrat que el tribunal europeu hagi establert l’obligació de l'administració de reallotjar les famílies amb caràcter previ al desallotjament, la qual cosa han valorat com “un antecedent importantíssim”.

Finalment, la CUP ha lamentat que hagi hagut de ser l’enorme pressió social i l’ordre europea qui hagi empès les administracions a moure fitxa i buscar solucions, i ha felicitat un cop més la PAH per la seva persistència i capacitat de mobilització.