La CUP dóna suport a les persones que han estat expropiades forçosament per Red Eléctrica

Els independentistes adverteixen de l’incompliment de la legislació en les distàncies entre la MAT i els habitatges

La CUP de les comarques gironines ha fet públic el seu suport a les diferents mobilitzacions convocades per aquesta setmana en suport als expropiats forçosament per la construcció de la MAT. Valora que la línia incompleix la legislació i que, a més, la seva construcció “impedeix avançar cap a un model energètic basat en energies renovables”.

Representants de la CUP s’han reunit durant els darrers dies amb la Plataforma No a la MAT de Girona i l’Assemblea Anti-MAT per traslladar el suport a les accions de protesta que han de tenir lloc a Sant Gregori (demà a Sant Gregori), a Sant Julià de Ramis (el dimecres) i a Cervià de Ter (el dijous). Un 5% dels afectats en finques i propietats no han acceptat les indemnitzacions.

La CUP adverteix de les males pràctiques i de la manca de control en la construcció de la línia elèctrica. En aquest sentit, els representants de la CUP han pogut comprovar que, per exemple a Viladasens, la “línia incomplirà la legislació actual i passarà a pocs metres del nucli i de molts masos”.

Al mateix temps, asseguren els independentistes, 'aquesta és una infraestructura que no ens permetrà plantejar un model energètic basat en energies renovables, que ens fa dependents de l’exterior i respon només als interessos privats”. Per aquestes raons, valoren “que és especialment important que algunes d’aquelles persones directament afectades continuïin mobilitzant-se”.