Homenatgen l’històric militant independentista Toni Lecha

Aquest divendres 13 de desembre a Girona tindran lloc els primers actes de l'Homenatge Nacional a Toni Lecha, que culminarà a Barcelona el proper dia 19

Els propers dies 13 i 19 de desembre a Girona i Barcelona, respectivament, se celebraran diferents actes emmarcats dins l’Homenatge Nacional a Toni Lecha (cartell), organitzat en record a l’històric militant independentista, que es va morir el passat 19 de juny del 2013, i per reivindicar-ne la figura.

El punt central de l’homenatge serà l’acte que tindrà lloc aquest divendres, 13 de desembre, a la sala La Planeta de Girona a partir de les 20h, en què intervindran companys de militància i familiars, i que comptarà amb les actuacions dels músics Titot i Marcel Casellas, La Marta Rius i Yacine & The Oriental Groove. Un cop s’acabi l’acte, a les 21.30h s’inaugurarà el nou espai ‘Toni Lecha i Berges’ al Casal Independentista El Forn de Girona (plaça Sant Pere 5), que constarà del descobriment de la placa commemorativa, parlaments i un brindis en record de Toni Lecha, que va ser soci de l’entitat des de la seva fundació.

Finalment, els actes d’homenatge culminaran el 19 de desembre al Centre Social de Sants, a Barcelona, on a partir de les 20h tindrà lloc una taula rodona sota el títol ‘Des de l’esquerra, construïm la independència’, que comptarà amb les intervencions de Frederic Prieto, exalcalde de Cornellà de Llobregat; Manuel Delgado, professor de la UB i militant del PCC-EUiA; Alfred Bienzobas, sindicalista i coordinador de Treballadors/es per la Independència (ANC) i Xavi Oca, professor i militant de la CUP i l’MDT.

Al llarg de la seva vida Toni Lecha va acumular una intensa i dilatada trajectòria política i associativa, que el va a portar a participar en la fundació del Moviment de Defensa de la Terra (MDT), als anys vuitanta, i posteriorment a implicar-se de forma destacada a la CUP, tant en l’àmbit gironí com català. També va participar activament en el moviment popular per la independència, i en diferents moments va estar vinculat a àmbits de lluita tan diversos com el veïnal, sindical, antirepressiu, en defensa del territori o per la recuperació de la memòria històrica.

Els actes han estat organitzats per la comissió ‘Homenatge Nacional a Toni Lecha’, amb la col·laboració de les organitzacions Arran, Casal Independentista El Forn, CUP, Centre Social de Sants, COS, Llibertat.cat, MDT, Treballadors/es per la Independència (ANC); i el Centre Social de Sants i la sala La Planeta, que acolliran els actes del dia 13 i 19.