La CUP portarà al ple de Girona la manca de cartelleres i la persecució d’entitats per Sant Jordi

El grup municipal prepara una bateria de preguntes a l’equip de govern, en un ple en què l’oposició en bloc ha acordat no presentar mocions

Al ple municipal de Girona del proper dilluns 12 de maig (vegeu-ne l'ordre del dia)  no es debatrà cap moció, després que tots els grups i regidors de l’oposició hagin acordat no presentar-ne. Amb aquesta fórmula es pretén donar més protagonisme a l’apartat de precs i preguntes, permet tractar les problemàtiques que afecten el dia a dia de la ciutat, però que per la llarga durada de les sessions habitualment acaba tenint poca rellevància i repercussió. Per això, el grup municipal de la CUP està preparant una bateria de preguntes sobre diferents temàtiques que afecten la ciutat.

Per exemple, la CUP demanarà explicacions a l’equip de govern per la persecució que van patir els membres d’algunes entitats de lleure per part de la policia municipal el dia de Sant Jordi, pel fet de vendre roses als carrers de l’entorn de la plaça Catalunya. Segons les associacions afectades, diversos agents de paisà durant el dia es van dedicar a intimidar els membres de les entitats, la majoria adolescents, que venien roses al carrer, amenaçant de multar-los.

Una altra de les qüestions que plantejarà la CUP, també vinculada amb les entitats, és la manca de cartelleres municipals a la ciutat. Es tracta d’una demanda històrica, que amb el govern de CiU ha empitjorat (+ info). A principis de mandat, l’actual equip de govern va retirar prop de quaranta plafons amb el pretext que s’havien de netejar i reparar, i no s’han tornat a col·locar, malgrat la queixa de la CUP i d’altres entitats. Recentment la polèmica ha ressorgit perquè en motiu de “Girona, Temps de Flors”, l’equip de govern ha col·locat desenes de plafons reservats exclusivament a les indicacions de l’exposició fora.

Tant en un cas com en l’altre, el portaveu del grup municipal de la CUP Jordi Navarro considera que l’actitud demostrada per l’equip de govern és de “menyspreu considerable cap a la tasca que les entitats gironines fan a la ciutat”. Respecte a la persecució de Sant Jordi, la CUP demanarà responsabilitats al regidor Alcalà per uns fets que Navarro ha qualificat de “totalment inapropiats i gratuïts” i que “no es poden repetir mai més”.  La CUP emmarca aquesta actuació en la dinàmica repressiva i coercitiva de la policia gironina, accentuada des de l’aplicació de l’ordenança de civilitat.