Es presenta la campanya ‘Girona Residu Zero’ per promoure un canvi de model de gestió dels residus

La iniciativa, oberta a ciutadania i entitats, ha estat promoguda per la CUP i pretén generar consciència envers la problemàtica que suposa l’actual model de gestió de residus

Aquest matí s’ha presentat la campanya ‘Girona Residu Zero’, impulsada per la CUP amb l’objectiu de qüestionar l’actual model de residus de la ciutat. La iniciativa s’emmarca dins els eixos de treball que es va fixar l’organització per al primer semestre del 2014, i és oberta la participació de ciutadania i col·lectius gironins.

Segons ha explicat el portaveu gironí de la CUP Jordi Navarro, la campanya pretén generar consciència de la problemàtica generada per l’actual model de generació i gestió de residus, que segons la formació és antiquat i insostenible, i fomentar l’ús de sistemes alternatius i eficients, tant per part de l’administració com de la mateixa població.

Les primeres accions de la campanya seran la creació del blog gironaresiduzero.wordpress.com, l’edició i distribució de centenars d’adhesius als contenidors de la ciutat per sensibilitzar la població, i la publicació d’un vídeo explicatiu sobre l’actual model de gestió de residus i les diferents alternatives existents. També s'han creat perfils de la campanya a les xarxes socials (Twiter i Facebook).

La CUP ha recordat que el ple municipal ha aprovat múltiples propostes a favor d’un canvi en el model de gestió de residus, i s’ha adherit a l’Estratègia Catalana de Residu Zero, però que aquestes declaracions no s’han materialitzat en mesures concretes encaminades a la prevenció i la gestió eficient dels residus, sinó tot el contrari.

En aquest punt, Navarro ha tornat a carregar contra CiU pel canvi dels gairebé 3000 contenidors realitzat fa uns mesos, que segons la CUP ha suposat un enorme dispendi econòmic i ha hipotecat la ciutat per als propers anys, lligant-la a un sistema de recollida desfasat i ineficient.

Finalment, la formació ha tornat a reivindicar la necessitat d’encetar un debat de ciutat per realitzar una planificació estratègica de la qüestió dels residus a la ciutat, i ha reclamat que s’aprengui dels exemples de Celrà i Vilablareix, on la implantació de la recollida selectiva porta a porta a permès assolir uns nivells de reciclatge que superen el 80%.