El Ple de Girona investigarà possibles irregularitats en la gestió de l’aigua

En la sessió s’aprova el protocol de contractació responsable i la moció de la CUP contra la indemnització del projecte Castor

La gestió de l’aigua va tornar a ser un dels principals temes de debat ahir al ple municipal de Girona, arran de l’auditoria a l’empresa mixta Aigües de Girona, Salt i Sarrià encarregada pels tres ajuntaments. L’estudi assenyala algunes pràctiques dubtoses i apunta possibles irregularitats, per la qual cosa es va decidir crear una comissió que analitzi amb deteniment la gestió de l’empresa, que té un 80% de capital privat. La CUP va reclamar la dimissió del conseller delegat de la societat, Narcís Piferrer, i va tornar a defensar la municipalització del servei.

Un altre punt del debat va ser la polèmica de les obres del Tren d’Alta Velocitat a la ciutat. Tots els grups municipals excepte el PP van aprovar un text en què s’expressava la  “preocupació i indignació” del consistori per la gestió de la inundació, i es reclamava la finalització “urgent i sense més retards” del conjunt de l’obra. La CUP va tornar a reclamar la celebració immediata del ple extraordinari sobre el Sant Narcís i les obres, pendent des de fa un any. L’equip de govern es va comprometre a convocar-lo abans de tres mesos.

En la sessió també es va aprovar el protocol municipal de contractació responsable, una eina que la CUP havia reclamat en múltiples ocasions, i que s’ha redactat conjuntament amb les entitats gironines del tercer sector. La CUP va agrair la col·laboració dels col·lectius en l’elaboració del text, i va valorar l’aprovació del protocol com “un primer pas per avançar cap a una gestió municipal realment ètica i democràtica”. Tanmateix, la regidora Anna Pujolàs va encoratjar el consistori a anar més enllà, i a acabar amb l’externalització de serveis a grans empreses de fora sense arrelament ni compromís social.

Per la seva banda, la CUP va votar en contra de la proposta de modificar el recorregut a la línia 11 d’autobús. La formació va criticar que la proposta no inclogués la instal·lació dels GPS per facilitar la informació als usuaris. Finalment, entre d’altres punts, en l’apartat de mocions va aprovar-se la proposta presentada per la CUP i el regidor Carles Bonaventura demanant que la ciutadania no hagi d’assumir la indemnització del projecte Castor. També es van aprovar dues mocions més, sobre el dret de remuneració als autors pels préstecs de les seves obres realitzades a les biblioteques, i per reclamar les inversions de l’Estat espanyol a Girona.