Concentració a Girona amb motiu de la vista de Mas i Wert

Diversos col·lectius convoquen una mobilització a les 19h davant la nova biblioteca d'Emili Grahit, per exigir eleccions immediates i en defensa de l'educació pública

Avui dilluns 13 de gener s'ha convocat una concentració a les 19h davant la nova biblioteca del carrer d'Emili Grahit de Girona amb motiu de la visita del president de la Generalitat Artur Mas i el ministre espanyol de Cultura José Ignasio Wert, que són a la ciutat per participar en la inauguració de l'equipament.

D'una banda, l'Assemblea Nacional Catalana ha convocat la mobilització per tal tal de traslladar a Artur Mas la necessitat d'una convocatòria electoral urgent al Parlament de Catalunya, que permeti nous avenços en el procés d'independència després del 9-N.

D'altra banda, altres col·lectius com ara el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) han convocat per tal de reivindicar una educació pública, de qualitat i en català davant la presència del ministre espanyol de CUltura i Educació. A més de denunciar els atacs a la immersió i la LOMQE, el sindicat també vol mostrar la seva oposició a la LEC.

La CUP de Girona dóna suport a la convocatòria i fa una crida a la ciutadania gironina a participar-hi per tal de reclamar tant la convocatòria immediata d'unes eleccions amb caràcter plebiscitari i constituent, com el dret a l'educació pública i l'ensenyament en català arreu dels Països Catalans.