La CUP denuncia pressions perquè no publiqui la informació de la comissió d’aigües de Girona

L’alcalde Carles Puigdemont ha advertit que apartarà la CUP de la comissió si publica les actes de les sessions. La formació convoca una assemblea oberta per exposar els darrers fets i decidir els propers passos

Dilluns passat es va celebrar una reunió dels grup municipals de l’Ajuntament de Girona per decidir el futur de la comissió de control d’AGISSA, ja que després de les filtracions dels darrers dies alguns grups municipals havien proposat de dissoldre-la o replantejar-la. Fruit del debat, finalment es va acordar continuar amb el format actual, amb la participació de tots els grups municipals i un calendari de compareixences de persones vinculades amb la gestió de l’aigua a la ciutat.

En el curs de la reunió, la CUP va proposar mecanismes de transparència, per tal d’evitar noves polèmiques amb les filtracions i garantir l’accés a la informació al conjunt de la ciutadania gironina, que van ser rebutjats per l’equip de govern i la majoria de grups municipals. Aquestes mesures eren la retransmissió de les sessions i les compareixences per streaming, com es fa amb les comissions d’investigació del Parlament de Catalunya, i la publicació de les actes de les sessions per part del mateix ajuntament.

Igualment, en la reunió l’alcalde va advertir la CUP que si feia públiques les actes de les comissions seria apartada de la comissió. La formació ha denunciat aquestes pressions com “un xantatge intolerable per guardar silenci”, i ha criticat durament “l’opacitat i manca de transparència” amb què es pretén gestionar aquesta comissió de control. La previsió de l’equip de govern i la resta de grups municipals, a diferència del que plantejava la CUP, és que un cop finalitzades les compareixences es publiquin unes conclusions genèriques de la comissió, sense que les actes de les sessions arribin mai a veure la llum.

Davant d’aquesta situació, la CUP ha organitzat una assemblea oberta per al proper dilluns 23 de febrer a les 19.30h al centre cívic del Barri Vell, en què exposaran els darrers fets i se sotmetran a debat els propers passos que ha de fer la CUP, “per tal de garantir la màxima transparència i que s’arribi fins al final a l’hora d’esclarir els punts foscos que ara mateix planen sobre la gestió de l’aigua”.