La CUP – Crida per Girona crida el teixit social i veïnal a implicar-se en la redacció del programa electoral

Fins a finals de març se celebraran múltiples punts participatius oberts a la ciutadania i les entitats. Aquest dimecres se celebrarà la sessió “Girona, cultura i patrimoni” a la Mercè

La setmana passada es van celebrar els primers punts participatius per elaborar el programa electoral de la candidatura “CUP – Crida per Girona”. Segons ha declarat la candidata de la formació, Laia Pèlach, amb aquestes sessions de debat es pretén “obrir el procés de redacció del programa electoral al màxim de persones i associacions de la ciutat, per tal de fer un document col·lectiu i que respongui realment a les necessitats i demandes del teixit social i veïnal gironí”.

La primera sessió va celebrar-se el dijous 26 a la sala La Planeta i va girar al voltant del model cultural de la ciutat i el futur de l’antic cinema Modern. Sota el títol “Girona, ciutat de festivals?”, la sessió va comptar amb les intervencions de Ferran Joanmiquel (teatre), Alícia Martínez (música) i Isaac Sànchez (cultura popular) i va compar amb la participació de més d’una vintena de persones.

La segona sessió, celebrada el dissabte 28 al centre cívic de Sant Narcís, tenia per títol “Girona lliure de desigualtats” i va girar entorn a les polítiques municipals d’igualtat destinades a diferents col·lectius gironins que pateixen algun tipus de discriminació. Així, en l’acte es van fer diferents grups de debat a partir de tres àmbits, que van ser feminisme i LGTB; persones nouvingudes; i diversitat funcional i malaltia mental.

Aquesta setmana el torn és per les polítiques vinculades a les arts visuals i plàstiques, la literatura, la gestió del patrimoni i la memòria històrica. Aquest tercer punt participatiu se celebrarà aquest dimecres, 4 de març, a les 19.30h al centre cultural la Mercè, i comptarà amb la presència de Pau Planas, Adela Caamaño i Narcís Selles. La resta de punts participatius es poden consultar al web cridapergirona.cat.