La CUP-Crida per Girona presenta la llista electoral i el programa amb el lema “Som la força de la gent”

Narcís Comadira i Imma Merino clouran la candidatura juntament amb els actuals regidors Jordi Navarro i Anna Pujolàs

La CUP-Crida per Girona ha presentat, aquest matí, la llista electoral amb què es presentarà a les eleccions municipals del 24 de maig. En un acte públic al Jardí de la Infància, la candidatura rupturista ha explicat que es tracta d’una llista “formada per gent treballadora i diversa, implicada en els moviments socials i populars de la ciutat”. La formació ha destacat l’esforç per presentar “un projecte ampli, amb vocació majoritària i que vagi molt més enllà de la CUP com a organització”, i ho ha exemplificat amb el fet que només 10 dels 35 candidats són militants de la CUP.

Entre els noms més destacats i ha el de l’escriptor i pintor gironí Narcís Comadira i la periodista cultural i crítica cinematogràfica Imma Merino, que tancaran la llista juntament amb els actuals regidors Jordi Navarro i Anna Pujolàs, que ja van anunciar que no tornarien a encapçalar la candidatura. La resta de la llista és formada per persones vinculades al món social, ecologista, independentista, feminista, cultural i veïnal gironí, entre d’altres. La candidatura també integra l’organització Lluita Internacionalista, que en anteriors eleccions municipals s’havia presentat pel seu compte.

En l’acte hi ha intervingut la cap de llista de la formació Laia Pèlach, que expressat la necessitat “que els barris i la gent siguin els autèntics protagonistes del nou model de ciutat que necessita Girona”, i ha fet una crida a l’activació popular “per tal de demostrar que la política es pot fer des de baix i de manera realment ètica i democràtica”. Per la seva banda, Ibrahima Sano, un dels candidats que ha intervingut, ha defensat el dret de vot de les persones immigrades, i ha reclamat “el ple reconeixement dels drets i llibertats de les persones que viuen a la ciutat”.

Abans de l’acte, s’ha realitzat una assemblea oberta al centre cultural La Mercè, en què s’ha ratificat la llista i el programa electoral de la CUP – Crida per Girona. Lluc Salellas, que acompanya Pèlach al capdavant de la candidatura, ha fet un agraïment a totes les persones i col·lectius que d’una manera o altra han participat, en els darrers mesos, en el procés d’elaboració tant de la llista com del programa. “Si volem que les institucions funcionin de manera participativa i transparent, hem de començar nosaltres mateixos presentant projectes polítics i electorals col·lectius, fets amb la implicació de la gent”, ha expressat Salellas.

En l’acte també s’ha fet públic el lema “Som la força de la gent”, que la candidatura utilitzarà durant les properes setmanes, així com el material que s’ha editat per començar a difondre el projecte electoral als barris de la ciutat. Després de presentar els noms de la llista i fer-se els parlaments, l’acte s’ha clos amb un vermut popular i l’actuació del grup “Sed de Rumba”, provinent del Pirulí de Girona.