‘Girona Residu Zero’ convoca una compra col·lectiva per reivindicar el dia sense bosses de plàstic

L’acció, que tindrà lloc el dia 10 de juliol en uns grans supermercats de Girona, té per objectiu sensibilitzar la ciutadania i denunciar l’excés d’envasos

Girona Residu Zero’, la campanya impulsada des de la CUP per promoure un canvi del model en la gestió de residus, s’ha sumat a la commemoració del Dia Internacional Lliure de Bosses de Plàstic, que se celebra avui 3 de juliol. Per aquest motiu s’ha elaborat un disseny reivindicatiu que s’ha distribuït durant el dia a través de les xarxes socials, i de cara al dijous 10 de juliol s’ha convocat una acció col·lectiva de compra sense residus que tindrà lloc a les 19h als supermercats Dia i Mercadona del pàrquing dels cinemes Oscar.

L’acció consistirà en  realitzar una compra setmanal diversa, i una vegada feta es traslladaran els productes envasats o d’un únic ús en bosses de roba, cabassos, carretons, carmanyoles, pots o ampolles reutilitzades, que els participants de l’acció hauran portat prèviament. L’objectiu d’aquesta iniciativa és denunciar l’excés d’envasos en la venda de productes i sensibilitzar els fabricants, els distribuïdors i consumidors sobre la quantitat de residus que es generen en la compra habitual.

En aquest sentit, ‘Girona Residu Zero’ pretén difondre l’existència altres sistemes de distribució i comercialització, així com promoure un canvi d’hàbits de fabricació, gestió i consum. Des de la campanya es defensa que hi ha alternatives que cal potenciar com l’ús d’envasos reutilitzables o el sistema de dipòsit, devolució i retorn d’envasos o la comercialització de productes a granel. Així, ‘Girona Residu Zero’ reclama a l’Ajuntament de Girona que impulsi polítiques actives de sensibilització i que difongui les diferents alternatives existents encaminades a la reducció de residus.

Concurs de fotografia #GironaResiduZero

Una altra de les iniciatives impulsades des de la campanya és un concurs de fotografia en què es pot participar fins el dia 11 de juliol. L’objectiu del concurs és sensibilitzar la societat gironina de la problemàtica vinculada a l’actual model de gestió de residus, i per participar-hi s’han de penjar les fotografies a Facebook, Twitter o Instagram amb l’etiqueta #GironaResiduZero, o enviar-les a l’adreça [email protected]