20 patrons de la Fundació Príncep de Girona vinculats a Urdangarin, segons el sumari del ‘cas Nóos’

La CUP reclama explicacions públiques a les persones implicades, i demana a l’Ajuntament de Girona que talli qualsevol relació de col·laboració amb la Fundació fins que no s’aclareixin els fets

La CUP ha tingut accés a una informació segons la qual fins a 20 patrons de la  Fundació Príncep de Girona apareixen al sumari del 'cas Nóos', que els vincula d'una manera o altra a Iñaki Urdangarin o a l'Institut Nóos. Es tracta de persones influents i destacades del món empresarial i econòmic català i espanyol com Isidre Fayné, Salvador Alemany o Antoni Brufau, entre d'altres. Aquesta tarda el diputat de la CUP-AE David Fernàndez ha fet pública aquesta informació amb la llista completa de noms des del Parlament de Catalunya, i ha reclamat a les persones implicades que donin explicacions públiques sobre la seva pressumpta vinculació amb Iñaki Urdangarin o l'Institut Nóos.

Per la CUP, el fet que un terç del patronat de la Fundació Príncep de Girona aparegui al sumari del 'cas Nóos' posa seriosament en dubte el nom i la tasca d'aquesta Fundació, i demostra una vegada més com “bona part de l’oligarquia catalana finança i sosté a ulls clucs una monarquia espanyola cada cop més decadent i corrupta”. Així, la CUP ha criticat un cop més els sectors econòmics que van impulsar la Fundació Príncep de Girona, amb l’objectiu de millorar la imatge de la monarquia borbònica a les comarques gironines i silenciar el rebuig que genera la família reial espanyola en múltiples sectors de la societat gironina i catalana.

Finalment, la CUP lamenta la decisió dels grups municipals de CiU, PSC i PP, que en el passat ple municipal van oposar-se a la proposta de la CUP perquè l'Ajuntament de Girona trenqués les relacions amb aquesta entitat. En aquest sentit, la formació ha reiterat la conveniència que el consistori gironí talli qualsevol relació de col·laboració amb l'entitat mentre no s'aclareixi el paper de 20 dels seus patrons en el 'cas Nóos' i la seva possible vinculació amb aquest cas de corrupció.