Actes per la República Catalana a Girona amb motiu del nomenament de Felip VI

La CUP ha organitzat una conferència sobre les bases de la República Catalana, i s’ha convocat una concentració a la plaça del Vi

Demà dijous s’han convocat dos actes a favor de la República Catalana amb motiu del nomenament de Felip de Borbó com a rei d’Espanya. D’una banda, s’ha convocat una concentració a les 20h a la plaça del Vi, de la mateixa manera que s’ha fet a múltiples municipis d’arreu dels Països Catalans. La mobilització compta amb el suport de la CUP i d’altres col·lectius polítics i socials de la ciutat.

Prèviament, a les 19h, la CUP ha organitzat una conferència dins el cicle ‘Girona republicana’ amb el títol ‘Les bases de la República Catalana’. L’acte, que finalment se celebrarà a la sala Miquel Diumé de l’Ajuntament –i no al Casal independentista El Forn com s’havia previst inicialment–, comptarà amb les intervencions de Raimundo Viejo (professor de ciències polítiques a la UdG) i Albert Noguera (professor de dret constitucional a la URV).

Mobilitzacions per la visita de Felip VI a Girona

Igualment, diversos col·lectius estan preparant una convocatòria de cara a la setmana que ve, per rebutjar un cop més la presència de Felip de Borbó a Girona amb motiu del Fòrum Impulsa, aquest cop ja coronat com a rei d’Espanya. D’altra banda, la CUP ha reclamat que ni l’alcalde ni cap membre de l’equip de govern assisteixin als actes que ha programat per la setmana vinent la Fundació Príncep de Girona, “per coherència amb la moció aprovada el dilluns al ple municipal”.