Aturem la impunitat de l’estat d’ Israel!

Les organitzacions i col·lectius que integren l’Esquerra Independentista a la ciutat de Girona, condemnem enèrgicament la demostració de força, de violència, de matances de població civil, la gratuïtat de la destrucció i la supèrbia de la impunitat israeliana.

La guerra, l'ocupació i la destrucció continuen a Palestina on hi ha més de 9000 persones segrestades i presoneres d'Israel, incloent-t’hi a representants del poble palestí elegits legítima i democràticament. Hi ha prop de 5 milions de persones refugiades i que no tenen dret al retorn. A Gaza les infraestructures civils són sistemàticament destruïdes. No es respecten les fronteres de 1967. S'expropien les terres i s'arrenquen les oliveres. S'envolten els pobles convertint-los en autèntics guetos incomunicats. Les forces ocupants s'apropien de l'aigua i dels recursos dels palestins. Continua la construcció del mur de l'Apartheid a Cisjordània, quan es compleix el segon aniversari del dictamen de la Cort Internacional de Justícia de la Haya que declarava la seva il·legalitat.Si el dia 7 de juliol, condemnàvem aquestes accions i l'ocupació de Palestina, avui, aquesta política de destrucció i agressió indiscriminada es repeteix a territori libanès.

L'agressió de l'Estat d'Israel a un estat sobirà viola el Dret Internacional avalat per les Nacions Unides. Els bombardejos sistemàtics a les infraestructures del Líban que causen centenars de víctimes civils, suposen un acte de terrorisme d'estat.

Aquests dies veiem com al sud del Líban famílies senceres es troben atrapades sota les runes. Al sud de Beirut s'hi troben els barris més poblats i més pobres del país i que en aquests moments són testimoni d'intensos bombardejos sense que la gran majoria de persones puguin escapar a causa de la destrucció de ponts i carreteres causada per les bombes. Portar la guerra al Líban és reobrir les ferides de la guerra civil després d'haver aconseguit una certa estabilitat política i social. Fem una crida d'alerta perquè aquesta escalada de violència no sigui una continuació de la guerra de l'Iraq i s'estengui a països com Síria i l'Iran.

Demanem a la Unió Europea que emprengui mesures efectives contra aquesta barbàrie, que sigui coherent amb la legalitat internacional i amb les resolucions de les Nacions Unides i que les Nacions Unides sancioni a l’estat d’Israel. Exigim la suspensió de l'acord d'associació entre Israel i la UE, la paralització de la compra-venda d'armament i no contribuir a finançar cap infraestructura de l'ocupació.

Exigim al govern d'Israel:

· la retirada immediata del Líban i el cessament dels bombardejos

· la retirada de Cisjordània, Gaza i els Alts del Golàn i retornar a les fronteres anteriors a 1967

· alliberament de tots els presos palestins

· alliberament dels legítims representants del poble palestí

Reclamem a la Comunitat Internacional que obligui a Israel a indemnitzar a la població per tots els danys i les agressions causades.

No a la impunitat de l'Estat d'Israel!

No a l'ocupació!

Solidaritat amb Palestina i el Líban!

No a la guerra!Girona, Agost de 2006

Candidatura d’Unitat Popular, Casal Independentista El Forn, Maulets