CiU veta la consulta popular i tira pel dret amb la compra del fons Santos Torroella

El regidor Carles Bonaventura deixa el grup de la CUP abans del ple i, juntament amb el PP, permet que el punt prosperi amb el vot de qualitat de Puigdemont

El ple de l’Ajuntament de Girona va aprovar la compra del fons Santos Torroella per 3,9ME, als quals caldrà afegir més de 4ME per la rehabilitació de la Casa Pastors i altres despeses derivades de l’operació. El punt es va aprovar amb el vot de qualitat de l’alcalde i gràcies a les abstencions del PP i el regidor Carles Bonaventura, que just abans del ple va abandonar el grup municipal de la CUP (+ info).

Igualment, el ple va desestimar la moció de la CUP en què es reclamava que la la decisió d’adquirir el fons s’hagués de ratificar en una consulta popular, tenint en compte la complexitat de l’operació i el poc consens que ha generat a la ciutat. En aquest cas va ser l’aliança de CiU amb el PP i el regidor Carlos Palomares qui va impedir l’aprovació del punt.

Abans del ple es va celebrar una mobilització convocada per la Xarxa pels Drets Socials, que va comptar amb una presència destacada d’activistes de la PAH, contra l’adquisició del fons i per reclamar que la decisió es traslladés a la ciutadania. Precisament un representant de la Xarxa va intervenir al ple en el moment de discutir la compra de la col·lecció per qüestionar l’oportunitat de l’operació tenint en compte l’actual situació econòmica i social.

A més d’aquests punts en la sessió plenària també es van debatre altres qüestions com la moció de la CUP per crear una ‘anella dels barris’ a la ciutat, que va tornar a ser desestimada amb el vot de qualitat de l’alcalde. En canvi sí que es va aprovar mantenir la privatització per tres anys dels serveis funeraris de la ciutat, actualment en mans de la multinacional Mémora. En aquest punt la CUP reiterar la demanda d’elaborar un pla de municipalització de serveis.

La darrera moció que va debatre’s va ser la que proposava la cessió del padró municipal per realitzar la consulta sobre la independència del 9N en cas que la Generalitat ho requereixi. La proposta va aprovar-se per 23 vots a favor i un vot en contra del PP. En l’apartat de precs i preguntes la CUP va demanar la reobertura de les fons públiques de Girona i la convocatòria del ple monogràfic sobre Sant Narcís i les obres del TAV.

Assemblea extraordinària per debatre el cas de Carles Bonaventura

La CUP ha convocat una assemblea extraordinària el proper dissabte 22 de febrer per prendre una decisió definitiva sobre la seva relació amb Carles Bonaventura i la formació Reagrupament, després que ahir Bonaventura es donés de baixa provisionalment del grup municipal i permetés l’aprovació del fons Santos Torroella en contra de la voluntat de la CUP.