Concert d'Orella Activa

NOUR I ELLA ELECTRICA, AL VII ANIVERSARI D’ORELLA ACTIVA

El concert anual de la nit de Reis tindrà lloc a l’Auditori de la Mercè

L’associació cultural Orella Activa celebra el seu VI Aniversari el proper 5 de gener, en el concert de la Nit de Reis, a l’Auditori de la Mercè, que des de l’any 2001 ha esdevingut tot un clàssic. Orella Activa continua apostant per la música de qualitat i, en aquesta ocasió, a l’escenari de la Mercè hi actuaran els barcelonins Nour i la banda gironina Ella Electrica. Els concerts començaran a les 11 de la nit i finalitzaran amb la sessió d’un DJ.

7 anys denunciant el silenci musical a Girona. Ja han passat 7 anys des del concert semiclandestí que Orella Activa va celebrar a la Fufa el 5 de gener del 2001 amb la presència de 10 bandes gironines i amb el suport d’un centenar de grups i que va comptar amb la presència de prop d’un miler de gironins que es van apuntar a denunciar el silenci musical a Girona. Des d’aleshores Orella Activa ha crescut i ha evolucionat però els seus objectius no han canviat. Un any més, Orella Activa continua reclamant més suport a la música, més espais perquè les bandes s’expressin, més dignitat pels músics i, en definitiva, que la música tingui el lloc que es mereix a Girona. Des de la web orellaactiva.org, l’associació continua denunciant la situació musical a Girona i donant suport bandes i músics gironins.

Tonelades de carbó. A l’editorial de l’Endoll, l’agenda musical de les comarques gironines que Orella Activa publica mensualment, l’associació demana al Reis tonelades de carbó per als veïns intolerants que volen una ciutat silenciosa i de postal, per a les institucions públiques que donen ales a les queixes i pretensions d’aquests veïns, per a la SGAE, per convertir la gestió de drets d’autor en un negoci més que fosc, per a algunes discogràfiques que no es posen les piles davant de l’evolució de la difusió de la música, pels mitjans de comunicació audiovisuals per no apostar per una programació musical de qualitat i tendir a la homogeneïtat comercial, per a les empreses que veuen la música només des de la vessant comercial sense tenir en compte que també és cultura i per als que desprecien la música en directe, la música diferent, la música per a minories, la música que no se sent a les radiofòrmules i la música feta a partir de la creació i la genialitat.

Nour, llum pels sentits. Aquesta banda barcelonina, capitanejada pel cantant de Cheb Baslowsky Yacine Balahcene, serà una de les protagonistes de la festa d’aniversari d’Orella Activa. Nour (que significa llum en àrab), presentarà “Papier Mullat”, el seu primer treball, amb un fort compromís social en el que es reflexiona sobre la necessitat d’anar més enllà de les declaracions d’intencions. Un punt de llum que avisa de l’efecte distorsionador de les distincions en una societat que valora la diferència i la diversitat evitant parlar de la desigualtat. Aquest projecte, que combina les tècniques electròniques més avançades amb les influències més ancestrals i sonoritats orientals, va acompanyat d’una posta d’escena impresionant on es gaudeix l’explosió vital del directe.

Ella Electrica, reneix el pop-rock de qualitat des de Banyoles. Excomponents d’October, la recordada banda banyolina, reneixen amb més actitud que mai reinventant el pop-rock de qualitat al que ja ens tenien habituats amb la seva anterior formació. Contundents i mediàtics, agressius i desvergonyits. Ella Electrica recullen les influències de molts grups actuals i també de bandes històriques que admiren. L’espectacle està servit pels melòmans.

VII ANIVERSARI D’ORELLA ACTIVA: NOUR, ELLA ELECTRICA i DJ

Dia: 5 de gener de 2008 Hora: 23.00

Lloc: Auditori de la Mercè.Preu de l’entrada: 9 euros

Les primeres 20 persones en arribar rebran un quit amb articles de merchandising d’Orella Activa i una consumició.