Conferència a Girona sobre la lluita per l'alliberament LGTB

Aprofitant l'adveniment de la diada del 28 de juny, la CUP organitza un debat per valorar l'evolució i els reptes de futur del moviment a la ciutat

Demà dimarts, 25 de juny, se celebrarà a Girona conferència 'La lluita per l'alliberament Lèsbic, Gai, Transsexual i Bisexual (LGTB) a Girona. Passat, present i futur'. L'acte tindrà lloc a les 20h al Casal Independentista El Forn, i comptarà amb les intervencions de Pau Gàlvez, del Front d'Alliberament Gai de Catalunya (FAGC); Agustina Pararols, del Grup de Lesbianes de Girona (GLG); i Joan Pujolà, del Brot Bord. Aquesta conferència s’emmarca en la programació d’actes del 10è aniversari de la creació de la CUP de Girona i aprofitant l’adveniment del 28 de juny, Dia Internacional per l’alliberament LGTB.

En un moment en què el moviment LGTB ha assolit algunes fites a la ciutat com la creació del Consell Municipal LGTB o que el consistori pengi la bandera LGTB al museu d’història en motiu de la diada del 28 de juny, la CUP de Girona ha volgut fer un repàs de la trajectòria d’aquesta lluita a la ciutat en els darrers anys, amb militants històrics com Gàlvez o Pararols, que n'han viscut l'evolució de primera mà. L’acte també té per objectiu posar a debat aspectes del present i futur del moviment, com ara la tramitació al Parlament de Catalunya de la futur Llei contra l’Homofòbia, que compta amb el suport de la CUP.