Conferència a Girona sobre l’efecte de les obres del TAV en grans municipis

L’acte, que se celebrarà aquest dijous a les 19.30h a L’Estació-Espai Jove, servirà per conèixer les experiències de Vilafranca del Penedès, Barcelona i Girona

Demà dijous, 14 de novembre, la CUP Girona ha organitzat una conferència sobre l'efecte de les obres del TAV en grans municipis per on passa la línia (cartell). En l'acte hi intervindran Pere Vallejo, de la plataforma AVE pel litoral de Barcelona; Xavier Navarro, regidor de la CUP a Vilafranca del Penedès; i Martí Carreras, president de l’Associació de Veïns de Sant Narcís de Girona.

La formació independentista sovint ha definit com a “nyap monumental” les obres del TAV a la ciutat, i ha denunciat diverses vegades els immensos greuges i molèsties provocades en diversos barris gironins, i el fet que les veïnes i veïns afectats hagin estat contínuament menystinguts per part d’ADIF i les diferents administracions implicades. La CUP Girona també ha denunciat en reiterades ocasions l’estat en què es troba el Parc Central de Girona i n’ha reclamat la recuperació.

Pregunta al Parlament

Justament la setmana passada el diputat de la CUP Quim Arrufat va dirigir una pregunta al conseller Santi Vila respecte al paper de la Generalitat en l’afer del es obres de la línia d’Alta Velocitat que s’estan realitzant a Catalunya (vídeo). Arrufat va criticar que la inversió del TAV hagi estat “en detriment de les millores en la xarxa convencional”, i demanar informació sobre els passos que està fent el govern català “per solucionar els nyaps urbanístics” que ha deixat ADIF a ciutats com Vilafranca del Penedès, Barcelona o Girona.