Crònica debat Estatuts

El passat Dijous 9 de febrer unes quaranta persones van assistir al sopar-tertúlia organitzat per la Candidatura D’Unitat Popular ( CUP) de Girona que sota el títol “Estatut o Autodeterminació?” es va celebrar al Casal Independentista El Forn. L’acte, presentat pel membre de la CUP Josep López, va comptar amb la participació del filòsof i professor de la UDG Josep Maria Terricabras i del professor i membre del secretariat nacional de la CUP, Xavier Oca

Xavi Oca, que ha estat el primer a intervenir, ha refermat l’oposició de l’esquerra independentista a les reformes estatutàries, argumentant que són una via morta. I ha alertat que la vella estratègia de reformar Espanya des de Catalunya  s’ha demostrat al llarg de la història com una via estèril. Així, ha expressat  la necessitat de mobilitzar-se en la manifestació de l’11 de febrer convocada a Barcelona per la Campanya Unitària per l’Autodeterminació, per plantar cara a l’espanyolisme i recuperar la plena sobirania nacional del poble català.

Finalment ha fet una crida a seguir treballant per l’alliberament nacional i social des de les Candidatures d’Unitat Popular, creant una alternativa sòlida a l’actual sistema parlamentari espanyol i autonòmic.Finalment, el filòsof Josep Maria Terricabras ha fet una lectura crítica de l’actual reforma de l’estatut de Catalunya i ha alertat del risc de fractura entre la societat civil i la classe política.

Tanmateix, s’ha declarat favorable a l’acord estatutari assolit al Parlament de Catalunya el proppassat 30 de Setembre, al·legant que l’esmentat acord contenia punts molt interessants des del punt de vista de la bilateralitat, la llengua, el finançament...i que permetrien assolir cotes de sobirania considerables. Així, considera que l’actual acord PSOE-CIU és una molt mala notícia pel país, ja que suposarà l’acceptació d’una important rebaixa de continguts de l’estatut i en aquest sentit se sent decebut. Tanmateix s’ha declarat a favor del dret a l’autodeterminació i la independència dels Països Catalans.A continuació es va produir un interessant debat entre els assistents, i que va acabar amb una crida a assistir a la manifestació del dissabte 11 de febrer.