CUP: critica la concessió del Premi Innovació Democràtica a l'Ajuntament pel procés la frontissa.

La Candidatura d'Unitat Popular de Girona considera impresentable que la Conselleria d'Interior, Relacions institucionals i Participació hagi concedit el Premi Innovació Democràtica a l'Ajuntament de Girona per un procés participatiu que va resultar polèmic que va acabar amb els veïns en contra.

Així, la CUP vol recordar que el Pla resultant del procés s'allunya molt de les posicions defensades pels veïns que van participar-hi, que han denunciat repetidament l'actitud tancada i la poca transparència mostrada pels representants municipals durant tot el procés. En aquest sentit, les nombroses cartes i articles que han aparegut als mitjans de comunicació locals mostren la insatisfacció i indignació dels veïns amb els procediments i el resultat del procés.

Convé també recordar que encara no s'ha presentat la Memòria del procés participatiu, que constava com un dels passos claus del procés i que s'han aturat la resta de processos participatius previstos en el marc d'aquest Pla (com el de la Marfà) davant la temença que tornessin a fracassar.

Per tot això, la CUP qüestiona la rigorositat de la Conselleria encapçalada per Joan Saura a l'hora de concedir aquests premis i l'acusa d'amiguisme i de treure les castanyes del foc a l'Ajuntament per un procés que va ser un fracàs.

Quant a l'Ajuntament de Girona, la CUP adverteix que l'únic que aconseguirà si continua establint mecanismes participatius sense una autèntica voluntat d'avançar cap a un model de democràcia directa serà frustrar i desmobilitzar aquells col·lectius i ciutadans que realment tenen una voluntat participativa, en comptes de fomentar la participació i generar dinàmiques cooperatives d'acció conjunta, que és el que s'esperaria d'un Ajuntament autènticament democràtic.