Curses de Braus, ni a Girona ni enlloc!

Durant molts anys l’assemblea antitaurina (integrada per diferents col·lectius com Maulets, CUP, El Forn, La Màquia...) de la ciutat de Girona ha dut a terme un seguit d’activitats i mobilitzacions a fi de denunciar la celebració de curses de braus a la ciutat de Girona.

Cada estiu, els diferents col·lectius que integraven l’ esmentada plataforma es mobilitzaven en defensa dels drets dels animals i en contra de l’espectacle espanyolista i espanyolitzador que s’organitzava a la plaça de braus de la ciutat.

Fruit d’aquesta lluita i de l’intensa tasca de conscienciació duta a terme per l’assemblea antitaurina i de l’evident davallada a les nostres comarques de l’afició a la festa taurina, les curses de braus a Girona van entrar en una fase de decadència i descrèdit davant de la societat gironina. Així, els promotors de les curses de braus a la ciutat han encaixat una important derrota, atès que a Girona no hi ha afició a aquest tipus d’espectacle.

Des de l’assemblea antitaurina de Girona ens congratulem amb la decisió d’enderrocar la plaça de braus i per això avui diumenge 30 de Juliol ens hemconcentrat davant de la plaça per a celebrar amb un brindis l’enderroc de la plaça.

Tanmateix, també volem fer palès el nostre malestar per l’intensa especulació immobiliària a que està sent sotmès el terreny alliberat per l’enderroc.

Malgrat aquesta petita victòria encara queda molta feina per a fer. A moltes ciutats dels Països Catalans queden encara moltes places de braus on s’hi celebren curses i encoratgem a d’altres col·lectius del conjunt de la nació a mobilitzar-se en contra de les curses de braus fins a tancar-les totes.

Curses de braus, ni aquí ni enlloc!

Girona, 30 de juliol de 2006

Assemblea Antitaurina de Girona