Declara com a imputat un dels antimonàrquics ferits durant la visita de Felip de Borbó a Girona

La CUP i l’organització Alerta Solidària reclamen que es retirin els càrrecs que se li imputen i que s’investigui als agents responsables de les agressions

Aquest matí ha declarat com a imputat un manifestant antimonàrquic que està acusat d’un delicte d’atemptat a l’autoritat. Malgrat que fou lesionat pels Mossos d’Esquadra durant la visita del Príncep Felip a Girona del darrer mes de juny, ara afronta un procés penal en contra seu. Per la seva banda l’activista, que és militant de la CUP, també ha presentat denúncies per lesions contra els agents que formaven part del cordó policial. La CUP ha lamentat, de nou, els desplegaments de la Brigada Mòbil dels Mossos en les visites de la família reial “que són desproporcionats, agressius, coarten la llibertat de manifestació i sempre acaben a cops”.

La CUP constata l’augment de casos repressius dels darrers mesos i els llegeix com “l’afany de l’Estat, amb la col·laboració necessària dels Mossos d’Esquadra i del Departament d’Interior, d’esmorteir l’independentisme d’esquerres”. La formació ha advertit, en aquesta línia, que la crisi nacional i social que viu el país comporta un augment de la repressió contra els sectors més dinàmics del país. És per això que tant la CUP com Alerta Solidària, l’organització antirepressiva encarregada del cas, han reclamat la retirada dels càrrecs que s’imputen al manifestant antimonàrquic i que s’investiguin els agents responsables de les agressions.