El 12 d'octubre, res a celebrar!

Els regidors de la CUP aniran a treballar a l'Ajuntament de Girona, i s'ha convocat una concentració i vermut popular a les 12h al costat de la caserna de la Guàrdia Civil

La CUP de Girona ha organitzat un vermut popular i un contra la hispanitat a la plaça Països Catalans, en motiu del 12 doctubre. L'acte es farà a la mateixa hora que la Guàrdia Civil celebra la recepció oficial a la caserna d'Emili Grahit. Els regidors del grup municipal de la CUP ja van anunciar que renunciaven a la invitació d'assistir-hi, i a través d’una moció van demanar que la resta de representants del consistori fessin el mateix. Igualment, els regidors de la CUP han anunciat que assistiran a l’Ajuntament de Girona per dur a termes tasques del grup municipal, per donar suport a la resta de treballadors municipals que demà aniran a treballar i reivindicar el 12 d’octubre com a dia feiner.

A la moció presentada per la CUP també es demanava que el 12 d'octubre deixés de ser considerat festiu a la ciutat, i que s'iniciéssin els tràmits per a la retirada de la Guàrdia Civil de la ciutat. Segons el text, la festivitat del 12 d'octubre 'ha estat imposada històricament als Països Catalans', i  considera que el concepte d'hispanitat defensat en aquesta celebració remet a 'valors antidemocràtics, vinculats històricament a l’imperialisme i al genocidi cultural', i que aquests valors en cap cas poden difondre's 'en cap societat que es vulgui democràtica i avançada'.