Els Mossos d’esquadra desallotgen el CSA La Ferralla

Avui a primera hora del matí, ha estat desallotjat el CSA La Ferralla. Tot i els 6 mesos de vida d’aquest espai alliberat han estat molts els actes organitzats per l’assemblea de joves de Girona, com ara: trobades d’entitats veïnals, xerrades formatives, Tallers de diferents tipus, excursions per la Vall de Sant Daniel i passis de vídeo denunciant la privatització i mercantilització de l’espai públic, el desenvolupament d’un tipus d’oci consumista i únicament comercial, la desigualtat social i les traves existents a la creació d’un teixit crític i conscient a la nostra ciutat, entre d’altres.

Davant d’aquesta nova mostra del Departament d’Interior de la Generalitat per reprimir tot moviment social, alternatiu i crític amb el model d’Estat imposat, la CUP de Girona vol denunciar:

-La espiral repressiva d’ICV cap a tots els moviments socials de la ciutat en col·laboració amb el Ministeri d’Interior en un moment en què “casualment” 9 persones més han estat citades a declarar davant l’Audiència Nacional per la seva presumpta participació en la crema solidaria de fotografies i de criticar l’anacrònica imposició de la monarquia sorgida del franquisme.

-La passivitat de l’Ajuntament de Girona per no posar fre a la gran quantitat d'immobles desocupats amb què compta la nostra ciutat, conscients de la dificultat per accedir a un habitatge digne.

A banda d’això, volem donar el nostre suport a l’assemblea de Joves de Girona per la feina feta en aquests mesos tot i les dificultats institucionals que suposa l’alliberament d’un espai. Cal doncs emplaçar a la ciutadania gironina a manifestar-se públicament per la decisió de desallotjar La Ferralla i en contra de l’espiral repressora contra les veus dissidents que treballen a favor de la creació d’espais alternatius per tal d’aturar, entre d’altres coses, l’especulació urbanística de la ciutat.

La cosa no queda aquí ja que unes 150 persones s'han concentrat avui a les 20h davant dels Jutjats per deixar clar que La Ferralla resisteix!