Girona reclama que el procés tiri endavant malgrat el ‘no’ del congrés espanyol

CiU, CUP, ICV-EUiA i els regidors Palomares i Bonaventura registren una moció conjunta en què reafirmen l’aposta pel referèndum d’independència i donen suport a l’ANC pels atacs rebuts recentment

El Ple de l’Ajuntament de Girona aprovarà, dilluns, una moció conjunta (llegiu-la) en què s’encoratja la societat i les institucions catalans a tirar endavant el procés cap a l’exercici del dret a decidir, malgrat el ‘no’ del congrés espanyol i la sentència del TC emesa recentment. El text va ser impulsat inicialment per la CUP, i finalment s’ha registrat conjuntament amb CiU, ICV-EUiA i els regidors no adscrits Carlos Palomares i Carles Bonaventura.

En la moció, a més, s’expressa “el suport a l’Assemblea Nacional Catalana per la seva tasca, que sempre s’ha caracteritzat pel seu tarannà democràtic i pacífic”, i es condemnen “els atacs que ha rebut recentment i la denúncia que s’ha interposat en contra seva”. El text també reitera la disposició del consistori gironí a col·laborar en l’organització de la consulta i oferir el suport logístic necessari per la seva realització.

Demostració de força el 12 d’abril a Barcelona

D’altra banda, la CUP també ha animat la població a participar en el gran acte nacional que s'ha organitzat el dissabte 12 d'abril a les 18h al Barcelona Teatre Musical amb el lema, 'Sí, per canviar-ho tot'. L'esdeveniment comptarà amb diverses actuacions i les intervencions del diputat David Fernàndez i l'actor Sergi López, entre d'altres. La CUP vol que aquest acte sigui una demostració de força i fermesa davant la negativa de l'Estat espanyola de permetre la convocatòria de la consulta independentista.