I la calma es va tensant...

A partir de les festes de Girona d'aquest any 2007, els i les joves de Girona disposem d'una nova eina de debat i comunicació: el butlletí CALMA TENSA.

Des de les assemblees de Maulets de les comarques de Girona hem decidit recuperar una revista que naixia ara fa deu anys amb l'objectiu d'esdevenir un punt d'informació, reflexió i debat per el jovent independentista i revolucionari. L'actual CALMA TENSA engega, amb les energies carregades, una nova etapa per arribar a esdevenir una eina de mobilització, participació i lluita pels sectors populars de la joventut gironina per l'assoliment de la llibertat social i nacional del poble català.

Cròniques d'actes, consells per a l'acció política, reportatges, passatemps, recomanacions de seguretat, campanyes a nivell nacional, i un llarg etc. és el que es podrà trobar en aquest primer número de la recuperada revista. Alhora, el butlletí pretén ser un mecanisme perquè altres organitzacions de joves de la ciutat, participin en la redacció de la revista i aprofitin l'espai que des del CALMA TENSA els hi oferim, per explicar les campanyes que estan realitzant i els actes més propers.

Però no tot s'acaba aquí. El CALMA TENSA també s'endinsa a l'era digital a través d'un bloc (www.calmatensa.bloc.cat), des d'on es podrà consultar la revista de manera electrònica, i periòdicament s'actualitzarà amb articles d'opinió, curiositats, així com les principals convocatòries organitzades per Maulets a les comarques de Girona.

I tot això després d'un any on ha quedat constatat que al Regne d'espanya, els i les catalanes no hi tenim cabuda, on la única resposta per part de l'estat per resoldre qualsevol conflicte és la repressió. Un any on desenes de gironins i gironines han hagut d'anar a Madrid a declarar a l'Audiència Nacional simplement per fer ús de la llibertat d'expressió, un any on ha quedat palès que hi ha unes lleis de primera i unes de segona, sobretot si aquestes últimes afecten als territoris dels Països Catalans. Un any, on per desgràcia ja han començat les obres de la MAT, on els trens han tornat a espatllar-se, on les carreteres s'han col·lapsat allà on hi ha peatges, on la repressió en forma de multes s'ha multiplicat setmana rera setmana, on el Regne d'espanya ha evitat que 11 catalans puguin jugar un partit amistós de futbol, etc. Per això, només ens queda denunciar-ho i mobilitzar-nos!

Passen unes noves fires, i de nou, veiem com la Calma que ens volen vendre pels Països Catalans cada cop es va tensant més... fins que arribarà un dia en que es trencarà. Serà en aquell moment quan, amb la Unitat Popular, entre tots i totes, entre joves i no tant joves, ens haurem de plantar i simplement cridar: PROU!

BLOC DE LA REVISTA:  http://www.calmatensa.bloc.cat

Comarques Gironines, Octubre-Novembre del 2007.