IPS i la CUP criden a la defensa del bloc de Salt i reclamen la participació de la PAH en les negociacions amb la SAREB

Ambdós grups anuncien la seva adhesió a les mobilitzacions previstes per aturar el desallotjament de l'edifici, previst pel 16 d'octubre

Els grups d'Independents per Salt (IPS) i la CUP de Girona han manifestat el seu desacord amb el desallotjament que hi ha previst pel 16 d'octubre del bloc de pisos alliberat de Salt. La utilització d’aquest edifici és una iniciativa de l'Obra Social de la PAH i actualment allotja diverses famílies que han patit desnonaments. En aquest sentit, ambdós grups municipals s'afegeixen a la llista de col·lectius que donen suport al bloc, i han anunciat la seva adhesió a les mobilitzacions per a aturar el desallotjament previst pel dia 16.

D'altra banda, IPS i la CUP han reclamat que la PAH pugui participar de les negociacions anunciades entre la SAREB i els ajuntaments de Salt i Girona, amb l’objectiu de fomentar el lloguer social i donar resposta a les famílies víctimes de desnonaments, i de les situacions de pobresa generades per l'actual context de crisi econòmica i social i les polítiques d’austeritat de les administracions.

Ambdós grups també han apuntat la conveniència que en les negociacions també hi prenguin part representants de les taules locals pel dret a l'habitatge. En aquest sentit, han declarat que “la transcendència d'aquestes negociacions demana que no es realitzin a porta tancada únicament entre representants de la banca i dels principals partits polítics”. “Cal que la ciutadania organitzada en defensa de l’habitatge hi participi per garantir-ne la transparència i la defensa de les principals demandes de la PAH i els col·lectius de persones afectades”.