La CUP alerta que l'arribada del TAV a Girona pot perjudicar els usuaris del tren convencional

La formació anuncia que no assistirà a la inauguració oficial i anima els veïns a mobilitzar-se per evidenciar el descontentament ciutadà

La CUP de Girona considera que la imminent arribada del TAV a Girona pot suposar canvis en el servei del tren convencional que perjudiquin seriosament els milers d’usuaris gironins que en fan ús diàriament. En aquest sentit, la CUP ha reclamat que s’aclareixin les incògnites que hi ha respecte al futur servei i com afectarà en el tren convencional la seva posada en funcionament.

D'una banda hi ha la previsió que circulin diàriament 8 AVE i 8 AVANT, i no s’ha confirmat si es mantindran els actuals trens de mitja distància. La formació tem que alguns trens regionals puguin ser suprimits per tal d'evitar competència a l'AVE tal i com ha passat a Lleida, que només s'han deixat en servei alguns regionals molt lents per tal d'afavorir el tren AVANT, amb un preu molt més elevat.

La CUP també ha criticat el fet que  els AVE no tinguin connexió directa amb Perpinyà, així com l’elevat preu que es calcula que tindrà l’abonament mensual, que podria oscil·lar entre 300 i 400 euros. Respecte a la durada dels trajectes entre Girona i Barcelona, d’uns 40 minuts, la CUP ha recordat que fa uns anys el tren convencional feia el trajecte en 50 minuts. En aquest punt, la formació s’ha preguntat si “tants milions i molèsties valien la pena per estalviar 10 minuts de trajecte”.

Finalment la CUP ha mostrat el seu desacord amb l’estat en què es troba el Parc Central, víctima de les sobres del TAV, i ha tornat a lamentar que els veïns de les rodalies no hagin estat compensats pels anys de molèsties i patiments que els ha suposat aquestes obres.

Mobilitzacions en motiu de la inauguració

Per totes aquestes raons la CUP ha anunciat que no assistirà als actes oficials d'inauguració de l’arribada del TAV a Girona, i ha animat la ciutadania i les entitats a mobilitzar-se per fer palès el descontentament i el rebuig a la gestió del projecte ferroviari.