La CUP crida a participar en la Marxa per la Dignitat

La iniciativa pretén reclamar que es garanteixin els drets socials i bàsics i denunciar les retallades i els abusos dels poders financers

La CUP ha fet una crida a participar en la 'Marxa per la Dignitat i contra la dictadura dels mercats', organitzada per la Xarxa pels Drets Socials (XDS), que aquest divendres 18 de gener recorrerà els carrers de Salt i Girona. Així, la formació ha anunciat el seu suport a la iniciativa, que pretén denunciar les retallades i els abusos dels poders financers, i reclamar que es garanteixin pilars bàsics en matèria de drets socials com ho són l’educació, la salut, el treball i l’habitatge.

La marxa sortirà a les 9:30h de l’Ajuntament de Salt i culminarà a les 14h a l’hospital Trueta de Girona. L’itinerari preveu aturades en seus d’organismes públics i privats de Girona i Salt, en què s’escenificarà el suport a les plantilles de treballadores i treballadors públics en lluita i s’assenyalaran els qui es consideren culpables de l’actual situació social i econòmica.

Les parades més significatives seran a l’hospital Sta. Caterina, l’escola Montfalgars, la seu de Bankia, la Cambra de Comerç i els Jutjats de Girona, en què es llegiran manifestos i es realitzaran accions, respectivament, a favor de la sanitat pública i contra la corrupció, per l'escola pública de qualitat i en català, contra els desnonaments i a favor d'un habitatge digne, pel dret al treball i contra la reforma laboral i contra la repressió i la privatització de la justícia. El manifest final serà llegit a hospital Trueta per part de Raúl García-Durán, professor d’economia aplicada a la UAB.

A més de ser un acte reivindicatiu en la defensa dels drets socials bàsics de la ciutadania i en contra de la dictadura dels mercats, la Marxa per la Dignitat serà també el tret de sortida d'una setmana d'activitats de diverses entitats socials que, amb el nom d'ESPAVILA'T, pretén visualitzar la tasca de denúncia social i proposta d’alternatives a les actuals politiques econòmiques i socials per part de la XDS i els diferents col·lectius que en formen part.