La CUP critica el pressupost municipal aprovat pel tripartit local

Considera insuficients els recursos destinats a àrees com medi ambient, llengua, participació, habitatge o serveis socials. Remarca la manca de participació ciutadana en el procés d'elaboració. Estudia organitzar actes ciutadans participatius per a elaborar un pressupost alternatiu i copsar les demandes dels gironins/es.

A l'espera de disposar amb detall de les xifres i dades del Pressupost Municipal aprovat inicialment per l'equip de Govern en el passat Ple Municipal del 31 d'octubre, la CUP considera insuficient la despesa destinada a aspectes tan importants com l'habitatge, la llengua, la immigració, el canvi climàtic, la mobilitat, la inclusió social, els barris, la participació o l'educació.

Entenem que el Pressupost Municipal d'enguany, xifrat en 97,5 milions d'euros, malgrat el lleuger increment respecte l'exercici anterior, no respon a les creixents necessitats socials que experimenta el municipi de Girona. Es tracta d'un pressupost mancat d'ambició social i amb poca visió de país per la qual cosa no compta amb el nostre suport.

Una vegada més, els socis de govern del PSC, amb el seu suport incondicional, mostren un elevat  grau de submissió al partit que governa la ciutat des de fa 3 dècades traint així la confiança dels seus electors i fent una clara aposta per les polítiques dretanes i poc socials del partit d'Anna Pagans.

En tot el procés d'elaboració i aprovació del Pressupost Municipal hem de lamentar una vegada més la manca absoluta de participació ciutadana. Per aquest motiu la CUP estudia organitzar sessions participatives per a copsar les necessitats ciutadanes de Girona i fer un pressupost alternatiu de caire simbòlic, amb la finalitat de fomentar la participació ciutadana.