La CUP critica l’estat de la Devesa i demana que se n’aprovi el Pla Especial

La formació organitza per dissabte una visita a l’espai i un col·loqui obert a la ciutadania i les entitats per debatre propostes i recollir idees

La CUP ha denunciat un cop més l’estat de degradació en què es troba parc de la Devesa de Girona, i ha criticat la poca atenció de l’equip de govern municipal en la gestió d’aquest espai. Per la formació, cal aturar la degradació constant que des de fa anys pateix l’arbreda, enterrar els projectes i les intervencions agressives que poden posar en perill el parc, i ordenar tant els espais com els usos que s’hi duen a terme. La CUP considera que tot i ser un dels espais més estimats per les gironines i els gironins, la Devesa ha esdevingut “un calaix dels mals endreços i una rerabotiga de la ciutat”.

En aquest sentit, la formació ha recordat l’existència d’un acord del ple de novembre del 2011, aprovat a instàncies de la mateixa CUP, segons el qual s’ha de redactar i aprovar un Pla Especial per a la Devesa, que permeti “garantir-ne la conservació i optimitzar-ne els valors ambientals, culturals, pedagògics i recreatius que aporta a la ciutat”. La CUP ha demanat a l’equip de govern que faci, de forma urgent, els passos necessaris per tal de donar compliment a aquest acord del ple.

Així, la CUP ha reclamat la necessitat de dur a terme un debat ciutadà sobre el futur i els usos del parc en què participin els diferents agents de la ciutat. “No volem un Pla Especial dissenyat des dels despatxos, sinó fruit d’un vertader debat ciutadà, obert a les entitats, al barri de la Devesa i al conjunt de les gironines i els gironins”, ha declarat el regidor portaveu de la CUP Jordi Navarro.

Aquest dissabte, jornada de debat a la Devesa

Justament, la formació ha organitzat per aquest dissabte, 27 d’abril, una jornada informativa i de debat que durà per títol “La Devesa; passat, present i futur. Jornada sobre el paradís perdut de la ciutat de Girona”, i que constarà d’una visita guiada i d’una xerrada-debat. La trobada serà a les 11 a l’Hotel Inform  (l’edificació que hi ha a l’esplanada de la Copa), i un cop s’acabin els actes la jornada es clourà amb un vermut popular. Els actes tenen per objectiu que diferents experts aportin la seva visió des de diferents òptiques, per tal de després poder debatre el tema amb aquelles entitats i veïns que vulguin participar-hi.

La visita serà comentada per un biòleg, i servirà per redescobrir els diferents espais de la Devesa i l’estat en què es troben, com també observar els usos actuals del parc. Posteriorment, en la xerrada hi participarà Josep Plazas ‘Lites’, president de l’AV Devesa-Güell, que farà un repàs de la història recent del parc; el biòleg Ivan Bustamante, que se centrarà en aspectes naturalístics i tractarà la dimensió de la Devesa com a pulmó verd de la ciutat; i finalment l’arquitecta paisatgista Laia Escribà, que aprofundirà en les possibilitats d’ordenació i gestió de l’espai.