La CUP de Girona escull l’equip de cinc persones que encapçalarà la candidatura a les municipals

En l’assemblea oberta, que va aplegar prop de 100 persones, també es va aprovar el nom de “CUP-Crida per Girona” i el pla de treball per elaborar el programa electoral

Ahir dijous, l’assemblea oberta celebrada per la CUP de Girona al centre cultural la Mecè va ratificar l’equip de cinc persones que encapçalarà la candidatura a les eleccions municipals. En formaran part Ester Costa, Jaume Gratacós, Laia Pèlach, Lluc Salellas i Toni Granados, i en els propers dies es decidirà l’ordre que ocuparan en els primers llocs de la llista. Aquests noms es van escollir d’entre les 77 persones que s’han mostrat disposades anar a la llista fruit del procés participatiu celebrat per la CUP en les darreres setmanes. La llista total de persones proposades inicialment era de 166, en un procés participatiu en què es van rebre 434 propostes i en què van participar-hi 182 persones.

En l’assemblea, que va aplegar prop d’un centenar de persones, també es va aprovar la denominació “CUP-Crida per Girona” com a nom per la candidatura, així com el pla de treball dels propers mesos. Per elaborar el programa electoral la CUP ha previst vuit eixos que seran Economia i serveis públics, Cultura i construcció nacional, Model ambiental, Participació, Igualtats, Urbanisme i habitatge, Educació i solidaritat, i Barris. Un cop redactats els documents base entre el febrer i el març es convocaran sessions temàtiques participatives perquè ciutadania i entitats puguin fer aportacions al programa.

Un altres dels punts aprovats va ser la proposta de finançament de la campanya. Així, es va avalar la proposta de no demanar crèdits per no dependre de cap entitat bancària, i es durà a terme una campanya de micromecenatge per sufragar les despeses del procés. També es va ratificar el decàleg de principis ètics i d’acció política proposat per la CUP, amb el compromís d’introduir-hi la figura de les assemblees revocatòries en cas de regidors que no compleixin els mandats assemblearis o el contingut del programa electoral.

Finalment, des de la CUP es va fer una valoració molt positiva de la participació rebuda en el procés per elaborar la llista electoral, i es va anunciar la voluntat de continuar sumant persones i col·lectius al projecte des d’ara fins les eleccions del 24 de maig. Segons el portaveu i regidor Jordi Navarro, “és moment d’aglutinar esforços amb tots aquells sectors de la ciutat que tenen ganes d’un canvi d’arrel a la ciutat en clau realment democràtica i al servei de la gent”.